marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Bulgaria ar putea cumpăra de la Talgo cele 20 de trenuri tocmite cu CRRC China

Bulgaria cumpără de la Talgo cele 20 de trenuri tocmite cu CRRC China. Talgo a început vineri negocierile cu guvernul bulgar pentru a-l convinge de oferta sa de a furniza 20 de trenuri electrice în schimbul a 625 de milioane de euro.

Producătorul spaniol implicat în oferta de preluare lansată de grupul ungar Ganz-MaVag (Magyar Vagon) a început discuțiile cu executivul bulgar pentru a-l convinge de  propunerea sa și să demareze o nouă licitație publică după demisia companiei chineze CRRC. Compania chineză s-a retras din procedura de licitație, deși a depus o ofertă cu 50% mai ieftină decât cea a companiei spaniole, după ce Bruxelles-ul a deschis o anchetă asupra companiei pentru primirea de ajutoare de stat, potrivit eleconomista.es.

Bulgaria ar putea cumpăra de la Talgo cele 20 de trenuri

Înainte de a fi anunțată decizia Comisiei Europene privind posibila încălcare a Regulamentului privind subvențiile străine de către concurentul său chinez, într-o mișcare fără precedent, Talgo a dezvăluit oferta prezentată guvernului bulgar. Cele 625 de milioane de euro la care a evaluat comanda sunt mai mari decât cele 615 milioane de euro bugetate de executivul est-european, dar Talgo speră să convingă oficialii guvernamentali prin garantarea proiectării și fabricării pe teritoriul european, comandă care, dacă va fi adjudecată, ar putea ajunge să fie fabricată în Ungaria, dacă guvernul își dă acordul pentru oferta de preluare a Magyar Vagon.

Knorr Bremse

Propunerea trimisă Bulgariei se bazează pe aceeași platformă tehnologică la fel ca trenurile achiziționate de doi giganți precum Deutsche Bahn (DB) din Germania și Danske Statsbaner (DSB) din Danemarca, dar cu un design adaptat la șinele bulgare. Concret, modelul Intercity BG va oferi compoziții de 390 de locuri și trenuri accesibile și adaptate la înălțimea peroanelor din infrastructura sa (760 mm înălțime).

Acestea vor putea atinge 200 de kilometri pe oră și sunt pregătite pentru a fi transformate în trenuri de foarte mare viteză, dacă va fi necesar. Trenurile vor fi interoperabile în întreaga Uniune Europeană și vor permite operarea în țările vecine. Bazate pe o configurație de tip „push-pull”, vor avea o singură locomotivă care va trage trenul, vagoanele de pasageri și „cabină-cabină” la capătul opus, evitându-se astfel necesitatea de a manevra o locomotivă.

Stadler câștigă o nouă comandă

Bulgaria se află în plin proces de reînnoire a materialului rulant. Joia trecută, ministrul Transporturilor, Georgi Gvozdeikov, a autorizat achiziționarea a șapte trenuri electrice cu etaj de la Stadler Polonia, în valoare de 153,6 milioane de euro. În săptămânile următoare se va relua licitația pentru achiziționarea a 35 de locomotive electrice, care ar urma să se încheie înainte de 11 aprilie 2024.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole