Reabilitarea a 50 km de linie de tramvai, cuprinsă în bugetul Primăriei Capitalei pe 2021

22 ianuarie 2021

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2021 va include reabilitarea a 50 km de linie de tramvai și investiții precum Prelungirea Ghencea sau pasajul Doamna Ghica, a declarat vineri primarul general Nicușor Dan. Edilul a mai spus că va analiza subvenția acordată STB, dar și activitatea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti, Transport Public Bucureşti – Ilfov, care ”nu a funcționat”.

Adrian Bărbulescu

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2021 anularea licitației de tramvaie a STB

Proiectul de buget al Bucureștiului pe anul în curs va fi gata în intervalul 7-10 februarie, a spus primarul, care a precizat că va fi vorba de un buget realist, fără venituri supraestimate.

De asemenea, el a precizat că vor avea loc mai multe rectificări bugetare, la care, dacă se vor găsi sursele de finanțare, se vor porni noi investiții. Până atunci, vor fi continuate proiectele aflate în derulare, așa cum prevede legislația în vigoare. ”Nu veţi găsi în momentul acesta proiectele noi, deoarece vrem să încheiem un buget realist, dar le veţi găsi la rectificările pe care le vom face de-a lungul anului. În bugetul de investiţii pe 2021 veţi găsi în mod sigur Prelungirea Ghencea, pasajul de la Doamna Ghica, multe consolidări, în special cele care vin din trecut, Patinoarul Flamaropol şi Cartierul Henri Coandă”, a declarat Nicușor Dan.

Modernizarea arterei Prelungirea Ghencea presupune dublarea ei la patru benzi și construcția unei linii duble de tramvai pe zona mediană. Pasajul Doamna Ghica ar fi trebuit să includă un spațiu central pentru o viitoare linie de tramvai (conexiunea Berceni-Pipera), însă acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2021 va fi de 4-4,5 miliarde de lei

Cât privește cifrele absolute, primarul general a precizat că veniturile Primăriei au crescut în ultimii ani, dar foarte puţin.

Mai exact, din 2015 până în 2020 au crescut de la 4 miliarde până la 4,5 miliarde de lei. ”Deci un buget realist este 4 miliarde de lei, la care se vor adăuga acele proiecte cu finanţare europeană, pentru că sunt bani care vin şi pleacă. Şi atunci vor fi 4,5 miliarde care sunt bani de la stat, plus veniturile noastre proprii, plus acele proiecte cu finanţare europeană care se vor adăuga de-a lungul anului, câteva dintre ele chiar de la început, cum sunt cele de la Administraţia Spitalelor”, a precizat edilul.

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2021: proiectele din campania electorală, după rectificări

Potrivit declarațiilor făcute de Nicușor Dan, abia după rectificări în bugetul PMB se vor regăsi proiectele promise în campania electorală.

”Adică veţi găsi marile parcări la intrarea în oraş, sistemul de semaforizare inteligentă, reabilitarea celor 50 de kilometri de linie de tramvai. Ce am spus, am spus pentru că ne grăbim să închidem un buget şi să dovedim pieţei că suntem solvabili şi că suntem serioşi. În bugetul pe care îl veţi vedea imediat în februarie, după aprobarea bugetului naţional, vor fi numai investiţiile care vin din urmă şi pe care suntem obligaţi să le facem. Cel târziu în data de 1 mai veţi găsi în bugetul Primăriei Capitalei marile proiecte despre care am vorbit în campania electorală”, a spus primarul general.

Nicușor Dan spune că va reanaliza subvenția pentru transportul public

Nicușor Dan s-a arătat intrigat de faptul că subvenția acordată de Municipalitate pentru transportul public s-a dublat în ultimii cinci ani de zile: ”Vă dau câteva exemple din buget, câteva numere care pe mine m-au impresionat: subvenţia pe transport facturată efectiv în 2020, 1,3 miliarde de lei, în condiţiile în care în 2016 era de 600 milioane de lei. Subvenţia pentru termie facturată în 2020, un miliard de lei. În concluzie, mai mult de jumătate din bugetul real pe anul 2020 a fost cheltuit pentru aceste două subvenţii. Pentru subvenţia la transport, acolo va trebui să ne uităm să vedem de unde a venit creşterea, pentru că nu e rezonabilă. O să aveţi răspunsul în 7-10 februarie, când o să venim cu bugetul”.

Optimizarea transportului în regiunea București-Ilfov, pe lista de priorități

Nicușor Dan s-a arătat nemulțumit de modul în care este coordonat transportul public în regiunea București-Ilfov, însă s-a referit doar la STB, cu toate că în campania electorală punea accentul pe transportul feroviar.

”Noi, ca Primăria Capitalei, lucrăm cu un mare operator de transport, STB, şi cu câţiva mai mici, cum este Societatea de Transport din Voluntari şi încă două care fac rutele interurbane, interregionale. Şi relaţia între noi ca Primărie şi aceşti operatori este făcută printr-o altă instituţie care se numeşte Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti, Transport Public Bucureşti – Ilfov. Această structură nu a funcţionat şi ea trebuie să funcţioneze. Deci ea este responsabilă şi de optimizarea traseelor, şi de eventuala penalizare a operatorului când nu respectă graficele de transport. Trebuie să eficientizăm această structură şi este una din urgenţe”, a mai spus primarul.

În campania electorală, Nicușor Dan a promis introducerea de trenuri de călători pe inelul feroviar al Capitalei, dar și pe alte linii ferate dezafectate din București, în colaborare cu Ministerul Transporturilor.