Bugetul Primăriei Capitalei pe 2020, pus în dezbatere publică. 5 milioane lei pentru linia tramvaiului 5

25 ianuarie 2020

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2020 a fost pus în dezbatere publică. Municipalitatea are un buget general estimat la aproximativ 10 miliarde de lei (echivalentul a 2,1 miliarde de euro) în acest an. Club Feroviar vă prezintă principalele obiective de investiții care includ sau vor include linii de tramvai ce vor primi bani în 2020.

Adrian Bărbulescu

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2020

Potrivit proiectului afișat în dezbatere publică pe site-ul Municipalității, din bugetul total subvențiile pentru RADET și RATB sunt estimate la 1,64 miliarde de lei, cheltuielile de personal 1,94 miliarde de lei din care 1,1 miliarde de lei pentru companiile municipale și alte instituții finanțate din venituri proprii, cheltuielile curente – 7,2 miliarde. Cheltuielile pentru investiții sunt estimate la aproximativ două miliarde de lei.

Pentru pasajul pietonal subteran de la Piața Eroii Revoluției se alocă în acest an 4,3 milioane de lei. Valoarea totală a proiectului, care bate pasul pe loc de mai bine de zece ani de zile, este de 22,21 milioane de lei, din care până la 31 decembrie 2019 au fost cheltuiți aproape 12 milioane. Pasajul va subtraversa liniile de tramvai, dinspre Cimitirul Bellu, și va face legătura cu stația de metrou Eroii Revoluției.

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu primește 20,5 milioane de lei din bugetul Primăriei Capitalei pe 2020

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu primește aproape 20,5 milioane de lei și se estimează că în acest an va fi gata și podul peste râul Dâmbovița, deasupra căruia trebuie supraînălțate liniile de înaltă și medie tensiune ale Transelectrica, respectiv Enel. Acest proiect este parte a viitoarei linii de tramvai Berceni-Pipera.

Pentru proiectul de reabilitare a sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bulevardul Liviu Rebreanu, în cursul acestui an va fi alocată suma de 4,9 milioane de lei, potrivit proiectului de buget al Primăriei Municipiului București. Valoarea totală a proiectului a fost de 177,2 milioane de lei.

Pentru refacerea liniei de tramvai de pe Bulevardul Aerogării se propune alocarea a cinci milioane de lei în 2020. Valoarea totală a proiectului este de 58,7 milioane de lei, din care până la 31 decembrie a fost cheltuită suma de 38,11 milioane. Cel mai probabil, suma de cinci milioane de lei va merge la finalizarea buclei de întoarcere a tramvaielor liniei 5 de la Aeroportul Băneasa.

84 milioane de lei pentru parcarea și bucla de întoarcere a tramvaielor de la Cora Pantelimon

Un obiectiv de investiții important prins în proiectul de buget al PMB pe 2020 este reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Șoseaua Pantelimon.

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2020
Tramvaiele nu au buclă de întoarcere la Cora Pantelimon

În acest an va fi alocată suma de 83,9 milioane de lei, pentru finalizarea parcării de tip park&ride și a buclei de întoarcere a tramvaielor de la Cora Pantelimon (Granitul). De mai bine de doi ani de zile, din cauza lipsei buclei cu pricina, pe linia 55 circulă doar tramvaie cu dublă comandă, retrase de pe linia 5. La capăt de linie, vatmanul se mută în cealaltă parte a tramvaiului, care schimbă linia cu ajutorul unui macaz amplasat în 2017.

Prelungirea Ghencea și Pasajul Doamna Ghica primesc finanțări ridicate în acest an

Pe lista de investiții majore a Primăriei Capitalei, cuprinsă în proiectul de buget pe 2020, se află și un alt obiectiv, Este vorba de Penetrația Prelungirea Ghencea – Domnești și supralărgirea Bulevardului Ghencea și a Străzii Brașov și Terminalul tramvaiului 41. Este vorba de un proiect în valoare totală de 564,67 milioane de lei, din care până la finele anului trecut s-a cheltuit suma de doar 23,5 milioane de lei. Ei bine, pentru 2020 în proiectul de buget este inclusă suma de 50 milioane de lei. Proiectul va include și o linie de tramvai nouă pe Prelungirea Ghencea.

Revenind în estul Bucureștiului, se pare că în acest an vor continua în ritm alert lucrările la Pasajul Doamna Ghica, ce va primi o alocare bugetară de 75,8 milioane de lei. Proiectul, care are o valoare totală de 143,6 milioane de lei, face și el parte din viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera. În jurul pasajului, care va supratraversa Șoseaua Colentina, au existat dispute aprinse anul trecut, deoarece proiectul inițial al Primăriei nu includea și linie de tramvai. Până la data de 31 decembrie 2019 a fost cheltuită suma de 607.000 lei.

Obiective noi de investiții în bugetul Primăriei Capitalei pe 2020

Acestea au fost obiectivele de investiții aflate deja în derulare. În proiectul de buget al PMB pe 2020 sunt prevăzute și obiective noi de investiții.

Unul dintre acestea este Etapa a doua a Străpungerii Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, până la intersecția cu Șoseaua Vitan Bârzești. Valoarea totală a proiectului este de peste 63 milioane de lei, din care anul acesta se vor cheltui doar 450.000 de lei.

Apoi, pe lista investițiilor noi apare modernizarea liniilor de tramvai pe Bulevardul Vasile Milea, ”de la intersecția cu Bulevardul Timișoara până în dreptul benzinăriei OMV”. Este vorba de bucata care nu a fost modernizată, care trece prin fața mall-ului AFI Palace Cotroceni. Valoarea totală a proiectului este de peste 28 milioane de lei, iar pentru acest an se propune cheltuirea a 10,46 milioane.

Din fonduri europene Primăria Capitalei estimează că va primi 1,3 miliarde de lei, în principal pentru achiziția de tramvaie și autobuze electrice. Astfel, la investiții noi sunt prevăzute proiecte pentru dotarea liniilor de tramvai  1, 10,21, 25, 32, 40, 41 și 55.

În plan mai este și reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bulevardul Basarabia, între Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Dudești-Pantelimon. În mod normal, acest obiectiv ar fi trebuit finalizat înainte de Euro 2020, având în vedere că artera trece prin fața Arenei Naționale, unde se vor disputa meciurile.

Corporatiștii din Pipera mai au de așteptat modernizarea Bulevardului Dimitrie Pompeiu

Tot la nivel de intenție se află și alte două proiecte. Primul vizează reabilitarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Calea Călărașilor și Bulevardul Corneliu Coposu, între Strada Sfânta Vineri și Șoseaua Mihai Bravu.

Al doilea se referă la lărgirea Bulevardului Dimitrie Pompeiu și Străpungerea spre Bulevardul Barbu Văcărescu. Aici vor fi făcute în acest an doar cheltuieli de expertiză, proiectare și asistență tehnică, în valoare de 275.000 de lei.