DOCUMENT Investițiile feroviare din bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021

24 februarie 2021

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021 este gata și a fost trimis în Parlament spre aprobare. Club Feroviar vă prezintă punctual investițiile feroviare – de cale ferată și metrou – care vor fi finanțate în acest an din fonduri naționale și bani europeni. Cele mai multe sunt investiții deja începute, dar avem și obiective noi, cum ar fi podul de la Grădiștea de pe secția 902.

Adrian Bărbulescu

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021 licitație la Regionala Timișoara Retrospectiva feroviară 2020 Strategia feroviară 2021-2025
În stația Balotești lucrările sunt finalizate

Guvernul a anunţat că proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2021 a fost transmis marți Parlamentului spre dezbatere şi aprobare. Birourile Permanente au stabilit marți și calendarul bugetului.

Astfel, până joi, la ora 10,00, pot fi depuse amendamente la buget, urmând ca de joi și până sâmbătă la ora 14,00 să aibă loc dezbaterea proiectului în comisiile de specialitate. Dezbaterea în plen este programată luni, iar marți, pe 2 martie, va fi dat votul în plenul reunit al Parlamentului. Documentul poate fi consultat integral aici:

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021. Continuă investițiile pe Coridorul IV

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021 km de cale ferată modernizată Calea ferată Curtici-Arad-RadnaCea mai mare parte a alocărilor financiare va merge în acest an pentru continuarea investițiilor de modernizare a tronsoanelor de pe Coridorul IV.

Frontieră-Curtici-Arad-Km 614

Lungime: 41,185 km, 11 podețe noi, o clădire de mentenanță

Data începerii investiției: 04/2012

Data estimată a punerii în funcțiune: 06/2022

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 14.996

 



Km 614-Gurasada și Gurasada-Simeria

Lungime: 144 km

Data începerii investiției: 05/2017

Data estimată a punerii în funcțiune: 12/2022

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 1.881.229

Coșlariu-Simeria

Lungime: 74,43 km

Data începerii investiției: 02/2012

Data estimată a punerii în funcțiune: 12/2022

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 129.112



Coșlariu-Sighișoara

Lungime: 89,5 km

Data începerii investiției: 03/2012

Data estimată a punerii în funcțiune: 10/2020

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 97.170


 

Brașov-Sighișoara

Lungime: 112,55 km

Data începerii investiției: 01/2020

Data estimată a punerii în funcțiune: 12/2023

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 1.974.886



Încep lucrările la Podul Grădiștea

exproprierile pe linia București-Giurgiu consultanța pentru Podul Grădiștea contractul pentru Podul Grădiștea refacerea Podului Grădiștea reconstrucția Podului Grădiștea contractul pentru podul Grădiștea covid în microbuze evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea Podul Grădiştea construcție lângă calea ferată licitația pentru podul Grădiștea licitația pentru podul de la Grădiștea cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul GrădișteaUn obiectiv nou de investiție feroviară cuprins în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021 este reluarea circulației feroviare pe secția 902, între București și Giurgiu, prin construcția unui nou pod la Grădiștea, antreprenor fiind Porr Construct.

Modernizarea liniei C.F. București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră. Lotul 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana

Lungime: 12,02 km

Data începerii investiției: 12/2020

Data estimată a punerii în funcțiune: 12/2022

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 121.752.


OTF de călători în fiecare județ


Încep lucrări feroviare în Portul Calafat

sistemul feroviar din Portul CalafatAnul acesta vor începe lucrări feroviare și în Portul Calafat.

Extinderea infrastructurii Portului Calafat (Km 795) și sistematizarea dispozitivului feroviar al Portului – etapa I

Lungime: 915 m

Data începerii investiției: 09/2021

Data estimată a punerii în funcțiune: 09/2024

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 14.927.

Se finalizează dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

transbordare pe Mogoșoaia-Balotești

În 2021 se va finaliza proiectul de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești, care a inclus și construcția noului PO Aeroport.

Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia si Balotești

Lungime: 7,9 km

Data începerii investiției: 08/2019

Data estimată a punerii în funcțiune: 04/2021

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 15.000.

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021. Puțini bani pentru Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Pentru mult așteptatul proiect de dublare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor nu sunt alocați foarte mulți bani în acest an.

Licitația abia va începe pentru desemnarea constructorului și nu sunt mari speranțe să înceapă lucrările. Astfel, pentru 2021 sunt prevăzuți doar 948.000 lei.

Electrificarea pe Doaga-Tecuci-Barboși nu e gata nici după trei decenii

schimbare politică la Regionala GalațiÎn proiectul de buget figurează și eternul deja proiect de electrificare pe traseul Doaga-Tecuci-Barboși, început în 1989.

Electrificare linie de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboși, inclusiv dispecer feroviar Galați

Lungime: 82 km linie dublă, 2 km linie simplă, 6.500 mp spații tehnologice

Data începerii investiției: 10/1989

Data estimată a punerii în funcțiune: 12/2020 (de fapt, nu este gata)

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 8.000.

Modernizarea Gării de Nord în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021

persoanele fără adăpost din gări Gara de Nord modernizarea Gării de Nord gunoi din Gara de Nord ora oficială de vară salubrizare în Gara de Nord mutarea Gării de Nord modernizarea Gării de Nord Euro 2020 pană de curent în gara de nord modernizarea Gării de NordÎn proiectul de buget sunt cuprinse și alte investiții feroviare. De exemplu, pentru modernizarea și consolidarea Gării de Nord din București va fi alocată suma de 9,77 milioane de lei, bani din Fondul de Coeziune.

De asemenea, este prevăzută suma de 6,08 milioane de lei credite bugetare (18,85 milioane de lei credite de angajament) pentru proiectul Implementarea măsurilor necesare asigurării funcționalității sistemului ERTMS pe Coridorul IV (Frontieră- Curtici-Simeria-Sighișoara-Brașov-Predeal-Constanța), certificarea și autorizarea punerii în funcțiune a subsistemelor feroviare.

Electrificare Constanța-Mangalia și Rădulești-Giurgiu și sistem de ticketing

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 Litoralul pentru toți peroane moderne la Gara Constanța viteza de circulație CFR Trenurile Soarelui 2020 30 de ore Timișoara-Mangalia Trenurile Soarelui 2019

Proiectul Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia-Studiu de Fezabilitate primește o alocare bugetară de 100.000 de lei (14.308 mii lei credite de angajament). Tot 100.000 de lei (3.745 mii lei credite de angajament) primește și Electrificarea liniei feroviare Rădulești-Giurgiu Nord – Faza Studiu de Fezabilitate.

O alocare mult mai consistentă, de 6.328 mii lei, va merge către un alt proiect mult așteptat – Sistem integrat, bază de date unică și furnizare de informații privind serviciul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători, derulat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Bani pentru reparații la infrastructură

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021Sunt alocați bani în buget (466 mii lei credite bugetare și 4.641 mii lei credite de angajament) și pentru lucrări de reparații/modernizări ale liniilor de cale ferată (București-Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași, București-Constanța, București-Pitești), pentru asigurarea unei  viteze sporite și creșterea calității serviciilor de transport feroviar. Banii vor veni din Fondul European de Dezvoltare Regională.

În total, pentru reparații curente la infrastructura feroviara publică este prevăzută suma de 41,9 milioane de lei. Sunt prevăzute sume și pentru studii de fezabilitate pe Focșani-Roman, Pașcani-Dărmănești, Roman-Iași-Frontieră și Ploiești Triaj-Focșani.

Proiecte de metrou în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021

licitația pentru metroul de Otopeni Ion Rădoi despre Magistrala 5 termen pentru metroul din Drumul TabereiÎn proiectul de buget sunt cuprinse și sume importante pentru lucrări la metroul bucureștean. Cea mai mare sumă, de 352,52 milioane de lei merge la proiectul Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni. Evident, tronsonul 1 Mai-Tokyo, cel finanțat de Comisia Europeană.

Alți 10 milioane de lei sunt prevăzuți pentru proiectul Modernizarea instalațiilor pe magistralele I, II, III și TL de metrou. Tot 10 milioane de lei sunt alocați pentru un alt proiect – Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, primește o alocare de peste 75 milioane de lei.

Mai multe proiecte, la Conferința de Infrastructură Club Feroviar

Mai multe proiecte de infrastructură puteți afla pe 23 martie. Administratorii de infrastructură feroviară națională și operatorii de transport feroviar din țările Europei Centrale și de Est vor prezenta, cu ocazia ediției a XV-a a Conferințelor Club Feroviar, pentru participanții prezenți, proiectele feroviare menite să formeze un spațiu de transport feroviar mai bine conectat și integrat în statele ECE.