Guvernul a aprobat bugetul Metrorex rectificat pe 2019. Minus 575 milioane de lei la investiții

31 decembrie 2019

Guvernul a aprobat în ultima ședință din acest an bugetul Metrorex rectificat pe 2019, prin care se taie 575 milioane de lei de la investiții.

bugetul Metrorex rectificat mentenanța trenurilor de metrou

Este vorba de o Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pentru anul 2019 al Societății de Transport cu Metroul București ”Metrorex” S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, după cum a anunțat Palatul Victoria, printr-un comunicat de presă.

Bugetul rectificat al Metrorex, întocmit de Ministerul Transporturilor, prevede o tăiere a investițiilor Metrorex pe acest an de 575,1 milioane de lei, față de precedentul buget. Aceasta reprezintă jumătate din întreaga sumă pierdută de MTIC la rectificare. Cauza principală este necheltuirea banilor alocați pentru investiții de către Metrorex.

Magistrala 4, tronsonul Parc Bazilescu – Străulești, pierde 24 milioane de lei. Acesta a fost în mare finalizat și a presupus realizarea a 2,24 kilometri linie dublă, a două stații și a unui depou. Proiectul care pierde cei mai mulți bani este Magistrala 5 Drumul Taberei  – Pantelimon, secțiunea I Râul Doamnei – Eroilor. Aici alocarea scade de la 434 milioane lei la 349,8 milioane lei. Pe totalul acestei magistrale scăderea este de aproape 100 de milioane lei, de la 445 milioane lei, la 349,7 milioane lei. Secțiunea II, Eroilor Iancului pierde 11 milioane lei, rămânând practic fără niciun leu.

Mai puțini bani pentru M6 în bugetul Metrorex rectificat pe 2019

Un alt proiect cu finanțare amputată este cel al Magistralei 6, legătura Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă. Alocarea scade la 139,6 milioane lei, de la 430 milioane lei, inițial. O sumă de 106,7 milioane lei, adică întreaga sumă alocată, este retrasă de la înlocuirea liniei pe Magistrala 2.

Și în fine, un ultim proiect acre rămâne în 2019 fără bani este achiziția de material rulant pe Magistrala 5, secțiunea 1. Dacă inițial suma prevăzută a fost de 138,4 milioane lei, după prima rectificare bugetară a rămas la 57,5 milioane lei, iar acum proiectul rămâne fără bani în totalitate.