Bugetul de stat pe 2021 „nu fericeşte pe nimeni, nu e nimeni înlăcrimat de bucurie de cum arată bugetul”, însă la construcţia acestuia s-a ţinut cont de nevoia de investiţii, a declarat vineri seara vicepremierul Dan Barna.
”Formula la care am ajuns, care nu fericeşte pe nimeni, nu e nimeni înlăcrimat de bucurie de cum arată bugetul, dar este, cred eu, o formulă care asigură resurse pentru investiţii. Adică alocă pentru investiţii. La partea de transporturi sunt sume suplimentare, vorbim de 14,1 miliarde alocate, sunt sume pentru calea ferată, pentru renovat vagoane, sunt sume pentru rutier, adică ceea ce am promis se regăseşte în buget, ceea ce este foarte important”, a afirmat vicepremierul Dan Barna la Digi 24, citat de News.ro.
Barna a explicat că bugetul a urmat „construcţia firească” a unui buget, explicând că au fost făcute ”calibrări şi ajustări”. ”Eu zic că acest buget a fost construit în logica firească în care un guvern de coaliţie, şi nu unul monocolor, poate să realizeze un buget”, a explicat liderul USR-PLUS.
Viceprim-ministrul a arătat că veniturile estimate pentru acest an la bugetul de stat au fost unele realiste, el subliniind că de modul în care a fost construit bugetul depind ratingul de ţară şi credibilitatea României pe plan extern. Dan Barna a menţionat că partenerii externi şi agenţiile de rating ”aşteaptă să vadă o proiecţie bugetară realistă şi credibilă pentru a putea într-adevăr să discutăm despre o Românie care începe să se însănătoşească din punct de vedere economic, din această perspectivă şi veniturile au fost estimate în mod realist”.
Conferinţa de Infrastructură 2021 Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviarOrganizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare. Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare. ÎNREGISTRARE |
Proiecte feroviare în bugetul de stat pe 2021
Proiectul de buget propune realizarea conectivităţii între regiunile istorice prin intensificarea procesului de închidere a coridorului IV rutier şi feroviar paneuropean şi a implementării proiectelor de infrastructură mare din Regiunea Moldovei, pe Coridorul IX pan-european, precum şi pe axa Est-Vest.
Coroborat cu politicile enunţate, priorităţile strategice ale MTI sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, astfel:
- reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare aflate pe reţeaua TEN-T, prin finalizarea secţiunilor lipsă aferente coridoarelor pe TEN-T centrală, incluzând și acțiuni de creștere a calității serviciilor de transport feroviar;
· modernizarea gărilor și construcția de linii de mare viteză. Aici însă nu este clar ce se înțelege prin linii de mare viteză. În majoritatea țărilor UE, acestea sunt definite ca cele pe care se circulă cu peste 250 de kilometri la oră. (A.B.)