BREAKING Bugetul CFR SA pe 2020 intră joi în dezbaterea Guvernului. Pierderi de 80 milioane de euro

25 martie 2020

Bugetul CFR SA pe 2020 intră joi în dezbaterea Guvernului. Proiectul întocmit de Ministerul Transporturilor prevede pierderi de peste 80 milioane de euro. Bugetele CFR Călători și CFR Marfă au fost adoptate de Executiv săptămâna trecută.

Adrian Bărbulescu

Bugetul CFR SA pe 2020 licitație pentru traverse trenul București-Suceava

În proiectul de buget de venituri și chltuieli al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Telecomunicațiilor, pentru acest an gestionarul infrasructurii feroviare are programate pierderi în valoare de 392,66 milioane de euro, echivalentul a aproximativ 80 milioane de euro.

Veniturile totale sunt estimate la puțin peste patru miliarde de lei, din care veniturile din exploatare reprezintă 3,88 miliarde de lei. De cealată parte, veniturile totale ale CNCF CFR SA sunt bugetate la 4,4 miliarde de lei, dintre care cheltuieli de exploatare 4,28 miliarde de lei.

Bugetul CFR SA pe 2020. Veniturile pot scădea din cauza pandemiei de coronavirus

În condițiile în care activitatea operatorilor feroviari, în special cea a CFR Călători, s-a redus drastic din cauza pandemiei de coronavirus, este de așteptat ca și veniturile CFR SA să scadă față de estimări, cu precădere cele din Tariful pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI).

Cheltuielile cu personalul sunt în sumă de aproape 1,7 miliarde de lei. La finele anului, se prognozează că CFR SA va avea 23.406 salariați, față de numărul mediu de 22,947. Câștigul mediu lunar brut pe salariat nu este prea mare, de 5.315 lei (valoarea recalculată).

Cheltuielile pentru investiții sunt bugetate la peste nouă miliarde de lei, echivalentul a aproape două miliarde de euro, din care doar sub 83 milioane de lei provin de la bugetul statului. Creanțele restante se ridică la 1,26 miliarde de lei, din care aproape un miliard reprezintă restanțele CFR Marfă la plata TUI.

Bugetul CFR Marfă a fost adoptat săptămâna trecută

Guvernul a adoptat, în ședința de săptămâna trecută, bugetele celorlalte societăți feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Este vorba de bugetele a trei societăți, iar cel al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA nu se afla atunci printre ele.

Guvernul a adoptat o Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” – SA, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

În proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru acest an al CFR Marfă este prevăzută o pierdere zero. Veniturile totale sunt estimate la 1,09 miliarde de lei, față de numai 769,19 milioane de lei anul trecut. Pentru 2021, ele ar urma să scadă la 890,22 milioane de lei, la fel și pentru 2022. Cheltuielile totale se vor cifra în acest an la 1,095 miliarde de lei, față de 973,97 milioane de lei anul trecut.

CFR Călători, gaură record în buget

O altă Hotărâre a fost adoptată săptămâna trecută pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” – SA.

Pentru 2020 CFR Călători și-a propus o pierdere de 539 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 110 milioane de euro, în creștere substanțială față de cea de anul trecut, care în rectificarea bugetară era prevăzută la 354 milioane de lei.

 

„În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o scădere, față de realizările anului precedent, cu 5,28%, a cheltuielilor totale cu o creștere cu 5,96%, societatea programând o pierdere de 539.637,72 mii lei”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

În fine, tot săptămâna trecută, Guvernul a mai adoptat o Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii “Telecomunicaţii CFR” SA, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.