Compania de transport din Budapesta (BKK) a lansat modernizarea liniei de metrou 3. Deoarece linia nu poate fi inchisa complet, proiectul va fi dezvoltat in etape, iar transportul pe sectiunile inchise va fi acoperit cu servicii de transport cu autobuzul.
La sfarsitul lui aprilie, counsiliul local a aprobat cu un singur vot „impotriva”, proiectul de reabilitare a liniei M3, in valoare totala de 139,5 miliarde de forinti (in jur de 445 de milioane de euro). Proiectul de modernizare a liniei de metrou 3 include achizitia echipamentelor noi pentru a inlocui echipamentul existent, reabilitarea infrastructurii, reconstructia statiilor, cladirile de la suprafata si modernizarea zonelor dedicate calatorilor la standarde europene.
In cadrul proiectului de modernizare a M3, Metrowagonmash a castigat un contract de 219 milioane de euro pentru modernizarea a 37 de trenuri (222 de vagoane) pentru a le extinde durata de viata cu 25 de ani.
De la inceputul lui 2016, autoritatile locale au anticipat ca reabilitarea liniei va fi finalizata in 2019, desi sursele de finantare sunt neclare, deoarece Uniunea Europeana nu a aprobat finantarea proiectului, a declarat primarul István Tarlós. Daca UE nu va aproba finantarea, „statul va fi fortat sa aloce bani”, deoarece linia are nevoie urgenta de lucrari de reabilitare. In decembrie 2015, Banca Europeana de Investitii si municipalitatea au semnat un acord de imprumut in valoare de 200 de milioane de euro pentru infrastructura de transport inclusiv reconstructia liniilor de metrou, liniilor de tramvai, cailor ferate suburbane, si reabilitarea materialului rulant.