Bucuresti cumpara tramvaie pentru liniile aglomerate

Primaria Municipiului Bucuresti a decis sa achizitioneze 24 de tramvaie noi pentru liniile foarte aglomerate.

Consiliul General al Capitalei (CGMB) a aprobat doua proiecte care vizeaza, in prima faza, modernizarea si dotarea liniilor de tramvai 1 si 10, pentru finantarea acestora in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020. Ambele proiecte urmaresc achizitia a cate 12 tramvaie noi din gama de 36 metri si presupun fiecare o investitie de 120,8 de milioane de lei, contributia proprie a Primariei fiind de 1,8 de milioane de lei pentru fiecare proiect.

Primarul Municipiului Bucuresti, Gabriela Firea, a precizat ca in totalitate, pentru Bucuresti, vor fi achizitionate 100 de tramvaie noi.

Reamintim ca pe 17 mai au fost depuse opt cereri de finantare in vederea achizitionarii celor 100 de tramvaie pentru:

linia 1 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 10 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 21 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 25 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 32 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 40 – un numar de 10 tramvaie, valoare totala 100,7 milioane lei
linia 41 – un numar de 20 de tramvaie, valoare totala 201,3 milioane lei
linia 55 – un numar de 10 tramvaie, valoare totala 100,7 milioane lei

 

In anul 2017, pentru intretinerea caii de rulare a tramvaielor STB (Societatea de Transport Public Bucuresti, fosta RATB) a cheltuit aproximativ 2,6 milioane lei pentru materiale necesare asigurarii mentenantei.

Nivelul cheltuielilor aferente reparatiilor caii de rulare a tramvaielor (materiale, piese de schimb), inregistrat in perioada ianuarie – septembrie 2018, este de 2,2 milioane lei.

In ultimii doi ani, Municipalitatea a finalizat mai multe lucrari de reabilitare a liniilor de tramvai, precum cele de pe:
b-dul Liviu Rebreanu – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 2,78 km (cale dubla tramvai)
soseaua Iancului – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 2,5 km (cale dubla tramvai)
soseaua Pantelimon – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 6,51 km (cale dubla tramvai)
b-dul Aerogarii – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 5,24 km (cale dubla tramvai)

 

De asemenea, Primaria Bucuresti are fonduri alocate in planul de investitii 2018-2019 pentru proiecte noi care includ si reabilitarea unor linii de tramvai:
-penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminal Tramvai 41 (linie de tramvai in zona mediana);
-reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si strapungere Barbu Vacarescu;
-reabilitare sistem rutier B-dul G-ral Vasile Milea;
-obiectivul 5 Nod Chitila – Inchidere inel median;
-reabilitare B-dul Basarabia (intre Sos. Mihai Bravu si Sos. Dudesti Pantelimon);
-supralargire Calea Calarasi – B-dul C. Coposu (str. Sfanta Vineri – Sos. Mihai Bravu);

 

Municipalitatea are cuprins in “Programul de Achizitionare Tramvaie si echipamente necesare imbunatatirii transportului public de calatori in perioada 2018 -2023” si investitii complementare dupa cum urmeaza:

linia de tramvai 1 si 10 – modernizare linie de tramvai pe b-dul General Vasile Milea de la intersectia cu b-dul Timisoara pana in dreptul intrarii in benzinaria OMV – Lungime 1,1 km (cale dubla tramvai)
linia de tramvai 40 – modernizare linie de tramvai – lungime 37,6 km (cale dubla tramvai)
linia de tramvai 55 – modernizare linie de tramvai intre b-dul Pache Protopopescu – str. Traian -lungime 12,8 km (cale dubla tramvai)