marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Bucureștenii și chioșcurile de metrou. Supărați ieri de mirosul merdenelelor, azi de absența apei îmbuteliate

Bucureștenii și chioșcurile de metrou. Ultimele au fost îndepărtate zilele trecute în Sectorul 3 din Capitală. Dacă până mai ieri bucureștenii erau deranjați de mirosul merdenelelor provenite de la chioșcurile de metrou, azi sunt supărați că nu mai există chioșcuri de unde să își cumpere apă îmbuteliată. 

Ultimele magazine din incinta stațiilor bucureștene de metrou au fost demolate miercuri, 17 aprilie. Cele din urmă trei astfel de spații au fost îndepărtate din raza stațiilor, cu ajutorul muncitorilor Primăriei Sectorului 3, instituție care-și luase angajamentul încă din vara trecută că va demola în timpul cel mai scurt toate magazinele din stațiile de metrou din raza sa de acțiune.

Citește articolul integral pe playtech.ro.

Marian Artimon: Am ajuns la polul opus

Astfel, la aproape trei ani de la declanșarea așa numitei „Operațiune Ranga”, toate cele peste 175 de magazine din incinta stațiilor de metrou au devenit istorie.

Liderul sindical Marian Artimon a confirmat astfel încheierea operațiunii prin care toate stațiile Metrorex au rămas fără asemenea magazine.

„Ultimele magazine au fost puse la pământ miercuri seara, toate cele din stația Titan. Penultimele fuseseră demolate cele din zona Dristor. De acum, s-a terminat operațiunea asta și am ajuns la polul opus”, a declarat liderul sindical Metrorex, Marian Artimon, pentru Playtech Ştiri.

El susține că dacă în urmă cu trei ani existau plângeri potrivit cărora oamenii erau nemulţumiţi de mirosul de merdenele proaspete, acum au ajuns în momentul în care reproșează angajaților de la Metrou că nu au de unde să-și cumpere o sticlă de apă.

Mai mult, o serie de incidente din ultima perioadă au demonstrat că utilitatea acestor magazine nu era de neglijat.

„Dacă în trecut s-a folosit povestea asta cu plângerile legate de diverse mirosuri care existau în unele stații de metrou, acum avem persoane care ne reproșează că nu mai există niciun loc de unde își pot cumpăra o sticlă de apă plată.

În momentul de față am ajuns în faza în care daca i se face rău cuiva în interiorul metroului nu ai de unde cumpără repede o sticlă de apă, ca să-l ajuți. Ne-am confruntat și vara trecută și în această primăvară cu asemenea situații și nu am avut efectiv de unde cumpăra o sticlă de apă plată”, susține Marian Artimon.

El precizează că a încercat să negocieze cu Administrația Metrorex în chestiunea menținerii unor magazine, măcar în anumite stații, dar fără succes, fiindcă aceasta „nu a dorit să negocieze cu sindicatele nicio altă modalitate de a aduce în incinta metroului o formă modernă de comerț care să respecte și legile”.

Marian Artimon explică că nu a avut niciun partener de discuție pe tema asta, deși încercări au existat.

„Ori nu au dorit să aplice codul administrativ, ori nu știu să citească codul administrativ, ori pur și simplu e cineva care are alte idei pe tema asta. Pur și simplu nu s-a dorit nimic pe tema asta!

Am propus să schimbăm raportul financiar, pe ideea ca Sindicatul liber să încheie contractele, dar administrația să primească 60% din încasări, nu 40, cum era altădată, dar și aici am fost refuzați”, indică același lider sindical.

Marian Artimon a mai atacat și chestiunea toaletelor din incinta Metrorex, care lasă o impresie rea călătorilor.

„Nici de toalete civilizate în stații de metrou nu vor să audă. Am explicat că putem încheia parteneriate publice-private pe tema asta, că sa putem schimba fața toaletelor, dar nimic nu i-a convins. Există un singur cuvânt de ordine anul acesta: austeritate. Știu doar să încerce să ne mai ia câte un drept, câte un spor și nimic mai mult.”

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole