Deși au pe zi ce trece din ce in ce mai multe tramvaie moderne pentru a circula pe linia lui 41, bucureștenii nu au scăpat de disconfort. Sute de bucureșteni așteptând 41 sub vântul înghețat și lapoviță au putut fi văzuți vineri, în prima zi de iarnă serioasă. Primăria Generală a uitat să le pună și copertine.
Sute de bucureșteni s-au văzut nevoiți să aștepte vineri în bătaia vântului rece și sub cădere de lapoviță, fără o copertină deasupra capului, sosirea tramvaielor pe traseul 41, din cauza faptului că Primăria Capitalei nu a montat aceste elemente absolut necesare.
„Nu ține de noi, ci de Primăria Capitalei, ea răspunde de stații”, explica un controlor STB vineri în tramvaiul 41 pasagerilor nemulțumiți.
Bucureșteni așteptând 41 sub vântul înghețat și lapoviță
Deși au fost solicitați pe un grup de socializare unde Primăria Capitalei își populariza activitatea, reprezentanții acesteia nu au oferit vineri niciun răspuns. Întrebările de ce nu există însă copertine în stații, când vor fi acestea montate nu au primit lămuriri din partea angajaților lui Nicușor Dan.
În vara anului trecut, într-un articol disponibil aici, Club Feroviar informa că Administrația București este dispusă să plătească pe modernizarea unui peron o sumă egală cu cea la care se vând vile noi în județul Ilfov.
Practic, este vorba de un număr de 14 peroane pe traseul liniei 41, București, care urmează a fi modernizate în următoarele luni astfel încât să poată deservi noile tramvaie Astra, mai lungi.
La începutul lunii iunie, Consiliul General al Municipiului București a modificat valorile de execuție stabilind noi valori. Pentru cele 14 peroane s-a stabilit o valoare totală a investiției cu TVA de 8,58 milioane lei, respectiv echivalentul a 122.570 euro pe bucată.
Tot atunci au fost stabilite și principalele caracteristici ale peroanelor.
Ce prevăd lucrările
Conform memoriului tehnic, lungimea peroanelor este între 50,5 și 66 metri, iar lățimea cuprinsă între 2 și 2,5 metri. Peroanele sunt din beton armat, iar acoperirea va fi cu asfalt. Totodată, peroanele vor fi dotate cu gard pentru protecția călătorilor, indicator și bornă de ocolire în alveola de la capătul peronului, indicator de stație, coșuri de gunoi, elemente pentru adăpostirea călătorilor.
Pentru alimentarea cu energie electrică a peroanelor sunt prevăzute următoarele:
- Pozarea în lungul peronului a țevilor de protecție pentru alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici de pe peron;
- Realizarea în peron a căminelor de tragere amplasate astfel încât să se poată realiza corespondența cu rețeaua multitubulară existentă și cu căminul din trotuar pentru asigurarea surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron;
- În dreptul peroanelor se vor utiliza subtraversările existente din carosabil în vederea asigurării surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron şi a instalației de legare la pământ. În cazul în care nu se vor putea utiliza subtraversările existente, se vor realiza altele prin foraj dirijat orizontal;
- Realizarea instalației de legare la pământ prin pozarea în lungul peronului a unui platband din oțel zincat la care se vor racorda toate elementele metalice ale peronului (adăpost pentru calatori, indicator stație, gard etc.), ne-a transmis Primăria București.
Lucrările de modernizare a peroanelor au fost executate de Trustul de Clădiri Metropolitane. Noile garnituri de tramvai produse de Astra Vagoane Călători Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au o lungime de maximum 27 de metri. Tramvaiele sunt mai lungi decât peroanele nemodernizate.
Prețurile sunt de 2,4 ori mai mari decât cele pentru modernizarea primelor opt peroane, cuprinse în Hotărârea CGMB din octombrie 2018.