spot_img
sâmbătă, ianuarie 29, 2022
spot_img

BREAKING. Metrorex și Alstom au semnat mentenanța trenurilor de metrou pe 15 ani

Compania Alstom Transport România și Metrorex au semnat vineri dimineață contractul de mentenanță a flotei de trenuri de metrou.

Licitația de mentenanță a trenurilor Metrorex a fost câștigată în data de 16 decembrie de către compania Alstom Transport. Contractul are o durată de 15 ani.

Compania Alstom a fost singura care a depus ofertă, după o dispută derulată în primăvara anului cu societatea spaniolă CAF în care aceasta din urmă nu a avut câștig de cauză. Potrivit sitului public de achiziții, selecția câștigătorului a avut loc miercuri, 15 decembrie.

Contractul câștigat de Alstom prevede servicii de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioada de 15 ani, respectiv mentenanță standard pentru: – parcul de material rulant de generație veche (trenuri tip IVA) aferent unui parcurs estimat de 16.020.000 km (1.068.000 km/an x 15 ani); și – parcul de material rulant de generație nouă (trenuri tip BM2, BM21 si BM3, alt tip de material rulant achiziționat în perioada contractuală) aferent unui parcurs estimat de 121.500.000 km (8.100.000 km/an x 15 ani).

Valoarea contractului, până la 4,1 miliarde lei

Valoarea estimata a serviciilor de mentenanță standard, pentru o perioadă de 15 ani este de 2.828.901.015 lei, fără TVA. Valoarea totală maximă estimată a contractului, incluzând aplicarea opțiunilor de revizuire a cantităților de servicii (mentenanță standard, mentenanță corectivă cu caracter ocazional), în limitele prevăzute (15% + 30% = 45%): 4.101.906.471,75 lei, fără TVA.

Disponibilitate a metrourilor de 99%

În vara lui 2019, într-un interviu acordat Club Feroviar, directorul Alstom Transport Romania, Gabriel Stanciu, explica de ce mentenanța metrourilor este dificilă. „Metrorex plătește un tarif pe kilometru, ceea ce face ca aceste costuri să fie predictibile pentru companie. Ei știu la începutul anului că vor face cinci milioane de kilometri. Înmulțit cu tariful, ei știu cât îi va costa în anul respectiv. Când am preluat serviciul, gradul de disponibilitate a flotei era de 60%, acum este de peste 99%. Facem mentenanță la trei tipuri de rame, niciunul fabricat de Alstom. Este vorba de IVA (fabricație autohtonă anii ‘70– n.red.), Bombardier două tipuri, CAF. La IVA (Vagoane Arad – n.red.) am înlocuit pe banii noștri cinci sisteme majore care cauzau 80% dintre probleme. În perioada 2020-2022 vin reviziile majore care ne vor costa de trei ori cât încasăm. E un business complicat care necesită eforturi logistice mari, căci trebuie să avem disponibilitate la piese 24 de ore din 24, șapte zile din șapte. Pe de altă parte, nu poți face stoc infinit de piese, căci costă foarte mult”, spunea el. Ulterior, Gabriel Stanciu a afirmat că gradul de disponibilitate a parcului de rame Metrorex, format din trei tipuri diferite de rame, este de peste 99%.

Ultimele Articole