vineri, august 30, 2024
spot_img

BREAKING. Două oferte pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

Două asocieri de firme românești și străine se bat pentru a obține contractul privind modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia.

Pe 19 aprilie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru electrificarea, dublarea parțială și modernizarea căii ferate din sudul litoralului, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța-Mangalia”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 și 1.557.357.212,75 lei (între 265 și 312 milioane de euro).



Oferte depuse

Inițial, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 17 iunie 2024, ora 15:00. Apoi, au avut loc două prelungiri ale termenului, iar cel final a fost luni, 5 august 2024, ora 15:00.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

  1. Asociere: Drum Asfalt (lider), Alstom Transport S.A.

Subcontractați declarați: Wood Decor Company, Vasútvill Kft., Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Stilo Evora SRL, Rotermit, EPC – Consultanță de Mediu, Danavi, DB Engineering & Consulting GmbH, Elektra Invest.

Terț: Arcada Company,

Terț și subcontractant: I.S.P.C.F.

  1. Asociere: IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. (lider), Rotary Construcții Mentenanță

Subcontractați declarați: Pirotehnic OSB, Stilo Evora SRL, Elektra Invest, Maristar Com, Muzeul Olteniei Craiova, Eckon CEI, EPC – Consultanță de Mediu, San Electroterm Grup, MS Interproiect Engineering, Tecnic Consulting Engineering Romania, Tema Energy, Kontron Transportation GmbH, Datacor.

Terți și subcontractanți: BAWI Construction (fosta WIEBE România), SPIACT Craiova, Baicons Impex SRL, GTS Romania.

Ce presupune modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei va asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunț. Linia Constanța-Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km (măsurați între ax stație Constanța – ax stație Mangalia) și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă  electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație de tracțiune CFR/Enel.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole