Curtea de Apel a respins miercuri acțiunea intentată de Alstom împotriva deciziei CNSC, decizie prin care i s-a respins contestația privind desemnarea polonezilor de la PESA câștigători ai contractului de livrare a 20 de trenuri interregionale.
„Tip soluție: Nefondat. Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată astăzi, 02.10.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”, se arată în decizia judecătorilor. Procesul a fost deschis de Alstom Transport SA în 6 septembrie 2024. Reamintim că Autoritatea de Reformă Feroviară a desemnat inițial câștigătoare oferta PESA, după care și CNSC a menținut decizia, contrar unei cereri Alstom. Urmare a hotărârii CNSC, ARF a putut semna contractul cu PESA (19 decembrie, contract de 1,1 miliarde lei). Alstom Transport s-a adresat Justiției după semnarea contractului, aceasta decizând că ofertele trebuie reevaluare. În continuare, atât ARF, cât și CNSC au dat dreptate tot producătorului polonez, ca urmare Alstom înaintând din nou o acțiune (de data aceasta recurs) la Curtea de Apel.
În cazul licitației pentru achiziția a 62 de trenuri regionale, Alstom a renunțat să conteste atribuirea către PESA.
Citește și Zi importantă pentru contractul de cumpărare a 20 de trenuri inter-regionale
Potrivit informațiilor furnizate anterior de ARF, termenul de livrare al primei rame (din contractul RE-IR2, contractul RE-IR1 fiind în derulare la compania franceză) este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.
Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.