spot_img
vineri, martie 24, 2023
spot_img

BREAKING. Alstom câștigă contestația depusă la licitația lotului 1 Caransebeș-Lugoj

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate vineri companiei Alstom în contestația depusă la licitația de modernizare a lotului 1 Caransebeș-Lugoj.

„Admite contestația și dispune remedierea” este soluția pronunțată vineri de CNSC, după ce în nenumărate rânduri ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a lăudat că au fost desemnați câștigătorii celor patru loturi dintre Caransebeș și Arad.

Contestația a fost secretizată, iar CFR SA a afirmat că aceasta s-a întâmplat pentru că firmele și-au secretizat ofertele. A fost însă clar că oferta firmei Alstom a fost considerată necorespunzătoare, acesta fiind, cel mai probabil, motivul contestației. Oferta asocierii conduse de Alstom a fost mai ieftină față de cea a competitorilor desemnați câștigători.

Pe 22 iunie, CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea liniei Caransebeș-Lugoj.

Licitaţia publică privește pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș-Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA (fosta ASTALDI) – SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil, a precizat CFR SA.



Ce lucrări sunt incluse 

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiectivele principale ale programului de modernizarea sunt:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • dublarea liniei pe toată lungimea;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Mai există cel puțin alte două contestații pentru loturi Caransebeș – Lugoj -Timișoara – Arad, una depusă de Alstom, alta de Arcada Company.

Ultimele Articole