Vom călători pe ruta Brașov-Sighișoara cu trenul în mai puțin de o oră, după ce acest tronson de cale ferată va fi modernizat, dă asigurări compania Alstom.
Alstom va furniza sistemul de semnalizare, soluțiile digitale de gestionare a traficului feroviar și pe cele de electrificare, în cadrul proiectului de modernizare și reabilitare a lotului al doilea (Apața-Cața) de pe secțiunea Brașov-Sighișoara aflată pe culoarul european Rin-Dunăre. Asocierea RailWorks, din care face parte Alstom, a semnat contractul cu beneficiarul. Partea Alstom din contract totalizează aproximativ 70 milioane de euro, iar durata de execuție a lucrărilor este estimată la patru ani.
Proiectul vine în completarea loturilor 1 și 3 din aceeași subsecțiune, atribuite Asocierii RailWorks în martie 2020. În total, Alstom va furniza lucrări de semnalizări și electrificare pe linia dublă de cale ferată care acoperă distanța feroviară de 128 de kilometri dintre Sighișoara și Brașov. ”Alstom își consolidează poziția de lider pe piața feroviară din România, atât pe segmentul de semnalizări feroviare, cât și pe cel de electrificare. Acoperirea întregii subsecțiuni dintre Sighișoara și Brașov va oferi o operare eficientă, asigurând consecvență în calitatea serviciului și eforturi coordonate pentru desfășurarea lucrărilor în cel mai bun mod posibil”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Noul proiect, care totalizează 28 de km de linie feroviară dublă, include optimizarea rutei existente prin construirea de tuneluri pentru reducerea timpului de călătorie, precum și modernizarea în mare parte a liniei vechi, urmând ca în final trenurile de pasageri să poată circula cu viteza maximă de 160 km/oră. Compania Alstom este direct responsabilă de implementarea tuturor lucrărilor legate de: instalațiile de centralizare electronică, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, sistemul de telecomunicații GSM-R, sistemele de anunțare și informare a pasagerilor, sistemele de supraveghere video și sistemul de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică și modernizarea catenarei.
Partea cea mai complexă a acestui proiect este construcția a două tuneluri duble (în total patru tuneluri, câte două pe fiecare sens al traficului) care însumează aproape 13 km de linie dublă. În aceste tuneluri, compania Alstom este responsabilă și cu furnizarea sistemului de electro-ventilație, pentru a compensa lipsa ventilației naturale, împreună cu un sistem anti-incendiu pentru a asigura siguranța deplină a traficului.
La fel ca la loturile 1 și 3 din subsecțiunea Sighișoara – Brașov, pentru modernizarea suspensiei catenare, Alstom va furniza soluția sa OCS3.
Brașov-Sighișoara cu trenul. Calea ferată a fost inaugurată în 1873
Trenurile circulă între Brașov și Sighișoara încă din 1873. După încheierea lucrărilor de reabilitare a liniei, cel mai rapid tren va parcurge distanța în mai puțin de o oră, comparativ cu 160-250 de minute în prezent, precizează Alstom.
Compania Alstom este activă în lucrările continue de reabilitare a tronsonului românesc al coridorului Rin-Dunăre din anul 2012, iar în prezent compania are cinci proiecte în derulare și două proiecte încheiate pe acest coridor, în domeniul infrastructurii sau al semnalizărilor, acoperind peste 75% din cei 450 km aflați în prezent în curs de reabilitare pe sectorul românesc.
Coridorul pan-european Rin-Dunăre conectează orașele Nuremberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța. Prin proiectele de reabilitare în derulare pe ramura nordică a sectorului românesc, viteza traficului feroviar va crește la 160 km/oră pentru trenurile de călători și la 120 km/oră pentru trenurile de marfă.