Bombardier isi prezinta prototipul trenului pe baterii

Compania Bombardier a prezentat in Hennigsdorf, Brandenburg, Germania, trenul sau electric hibrid pe baza de baterii, Talent 3. In 2019, Deutsche Bahn (DB) va incepe testarea trenului-prototip cu pasageri pe o perioada de 12 luni in regiunea Alb-Lake Constance.
Trenul cu emisii reduse, eficient din punct de vedere energetic si silentios este primul de acest tip dezvoltat pentru Germania in ultimii 60 de ani. Trenul nu are emisii si stabileste standarde de mobilitate inteligenta cu valori de varf de 90% in domenii precum eficienta si reciclabilitatea. Trenul este cu 50% mai silentios decat trenurile diesel moderne. Conform unui studiu comparativ realizat de Universitatea Tehnica din Dresda, trenul pe baza de baterii are costuri de intretinere totale reduse pentru intregul ciclu de viata de 30 de ani.
„Dorim sa continuam electrificarea transportului feroviar. Un tren care isi poate incarca bateriile de la linia de contact in timpul operarii este un pas important inainte si un simbol al inovarii. Pe rutele neelectrificate sau electrificate doar partial, moto-ul este: sa ne distantam de diesel pe sine catre o mobilitate mai curata si mai prietenoasa cu mediul”, a declarat Enak Ferlemann, Secretar de Stat in Ministerul Transportului si Infrastructurii Digitale.
Prototipul este dotat cu patru baterii de tractiune Mitrac si poate calatori pe rute de aprox. 40 km in 2019. Urmatoarea generatie de trenuri pe baza de baterii vor fi capabile sa parcurga distante de pana la 100 km pe rute neelectrificate.
Dezvoltarea trenului pe baza de baterii este finantata de guvernul german in cadrul unui program de inovare a electromobilitatii cu 4 milioane de euro.
Printre partenerii proiectului se numara subsidiara DB Regio DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee ( operatorul de transport regional din regiunea Lake Constance, Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (compania de transport regional din regiunea Baden-Wuerttemberg) si Nationale Organisation Wasserstoff- und Brennstoffzellentechnologie (Organizatia Nationala pentru Tehnologia pe Baza de Celule de Hidrogen), dar si Universitatea Tehnica din Berlin.