VIDEO FOTO Lucian Bode a mers cu trenul la Aeroportul Otopeni. Cum se circulă pe noua linie

15 septembrie 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a mers cu trenul marți după amiază la Aeroportul Internațional Henri Coandă, pe noua linie ferată care pleacă de la Gara de Nord din București. Club Feroviar vă prezintă în exclusivitate cum se circulă pe noua cale ferată și cum arată acum stația CF de la Terminalul Sosiri.

Adrian Bărbulescu

Agitație mare în această după amiază la linia 10 din Gara de Nord din București. Muncitorii de la salubritate făceau curat de zor pe peron, iar angajații Transferoviar Călători spălau de zor automotorul care trebuia să plece la Otopeni, pe parbrizul căruia scria ”Tren special”. Cu acest automotor au fost făcute duminică primele teste pe linia ferată nou construită între fosta Haltă Odăile și Terminalul Sosiri al Aeroportului Internațional Henri Coandă din Otopeni, principala poartă aeriană a Capitalei.

Lucian Bode a mers cu trenul. Viteză redusă la intrarea în stația Mogoșoaia

Apar oficialii CFR SA, ai constructorilor și ministrul Lucian Bode. Imediat, trenul se pune în mișcare și, după ce trece de seria de macazuri de la ieșirea din Gara de Nord, prinde viteză. La intrarea în stația Mogoșoaia, însă, viteza este redusă la 5 km/oră atunci când trece peste un schimbător de cale. ”Se rezolvă săptămâna viitoare, avem deja noile traverse pregătite”, ne asigură Laurențiu Maraloi, directorul Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Apoi, călătoria continuă pe noua linie construită de Porr și Wiebe, în paralel cu cea veche, în cadrul proiectului de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești, finanțat din fonduri de la bugetul statului. Se circulă lin, fără trepidații, dar cu viteză redusă, pentru că lucrarea nu este recepționată.

Ion Țiriac a contestat proiectul, apoi a ”dat-o la pace”

După puțin timp, intrăm pe calea ferată nou construită, lăsând în stânga magistrala București-Urziceni. Garnitura începe să urce pe noul viaduct și trece, tot cu viteză redusă, pentru că, în absența automatizării, se circulă la cale liberă, pe lângă patinoarul miliardarului Ion Țiriac, Telekom Arena. Acesta a contestat inițial proiectul, însă ulterior a ”dat-o la pace”, după ce CFR SA a anunțat că va construi o stație feroviară în dreptul arenei sportive.

Casa Roxanei Mărișoiu

După câteva sute de metri, viaductul trece peste curtea ultimului contestatar al proiectului în instanță, Roxana Mărișoiu. De la înălțime, se vede foarte clar că locuința a fost extinsă ulterior în partea dinspre stradă și devin astfel credibile suspiciunile că extinderea s-a făcut fără autorizație, deoarece la Cartea Funciară casa figurează mult mai în spate decât este în realitate.

Cu trenul peste DN1 și apoi în noua stație de la Terminalul Sosiri

Călătoria continuă pe lângă hotelul Vienna House, cu ai cărui patroni reprezentanții CFR SA și ai Ministerului Transporturilor s-au înțeles între timp, și trecem peste DN1, iar în câteva minute intrăm în noua Stație CF Aeroport Henri Coandă Otopeni. Ministrul Lucian Bode s-a dat jos din tren pe peronul nou construit, împreună cu reprezentanții Arcada Company, în frunte cu Spiru Mantu, co-proprietarul firmei gălățene care construiește această cale ferată.

Urmează discuții la fața locului, în parcarea de la nivelul superior al Terminalului Sosiri și apoi un tur al noii stații, unde lucrările sunt aproape 100% finalizate. Au fost montate tabela electronică, scaunele de pe peron, inclusiv plante ornamentale.

În final, ministrul Transporturilor a vizitat împreună cu reprezentanții Arcada Company întreg șantierul, inclusiv lucrările care se execută sub viaduct, de refacere a sistemului rutier din împrejurimile aeroportului.