spot_img
duminică, mai 22, 2022
spot_img

EXCLUSIV. CFR Călători se integrează tarifar cu biletul unic STB-Metrorex

Transportul feroviar regional București-Ilfov se va integra tarifar cu biletul unic STB-Metrorex, introdus de la 1 august. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a explicat pentru Club Feroviar care sunt etapele acestei integrări tarifare și pe ce linie va fi introdus proiectul-pilot. Discuțiile cu cei implicați sunt deja în stadiu avansat.

De la 1 august 2021, în regiunea București-Ilfov a fost realizată integrarea tarifară între mijloacele de transport de suprafață ale Societății de Transport București (STB), ale operatorilor din Voluntari, Chitila și Buftea și cele de transport subteran ale Metrorex.

La vremea respectivă, Club Feroviar a criticat faptul că în integrarea tarifară nu a fost introdus și transportul feroviar de pe rutele regionale din București-Ilfov, fiind favorizat astfel transportul rutier.

Ședință-maraton la Ministerul Transporturilor

biletul unic STB-Metrorex proiectul Magistralei 6 de metrouÎntre timp, autoritățile au inițiat demersuri pentru a se trece la etapa a doua a integrării tarifare, care să includă și transportul feroviar regional.

Vineri, la sediul Ministerului Transporturilor a avut loc o ședință-maraton, care a durat ore bune, coordonată de secretarul de stat Irinel Scrioșteanu, care i-a strâns la aceeași masă pe reprezentanții STB, Metrorex, CFR Călători, CFR SA și ai Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Scopul întâlnirii a fost tocmai găsirea unei soluții pentru includerea transportului feroviar din jurul Bucureștiului în sistemul de tarifare existent.

Proiect-pilot. Biletul unic STB-Metrorex va fi valabil la trenul de Aeroport

trenurile de Aeroport bilete cu cardul în tren bilete la trenul de Otopeni„Le-am cerut să găsească cea mai bună soluție, iar aceasta va consta în instalarea de validatoare în Gara de Nord, la PO Parc Mogoșoaia, la Patinoar PO (n.red. – gara lui Ion Țiriac de pe linia de Aeroport, lângă Telekom Arena, patinoarul fostului tenisman) și la Aeroport Henri Coandă”, a declarat pentru Club Feroviar Irinel Scrioșteanu, care a precizat că acesta este proiectul-pilot.

Oficialul și-ar dori ca sistemul să funcționeze până la finele anului, însă vrea ca totul să fie făcut ca la carte, pentru a nu apărea ulterior disfuncționalități. „Vreau să fac un parteneriat pe termen mediu și lung. A mai fost o tentativă de introducere a biletului unic STB-Metrorex acum câțiva ani (n.red. – în 2017, în timpul mandatului Gabrielei Firea la Primăria Capitalei), care nu a funcționat. Tocmai de aceea vreau ca acum să pregătim lucrurile cum trebuie. Este o chestiune de câteva luni. Maximum în luna februarie, sistemul de validare va fi operațional pe ruta Gara de Nord-PO Parc Mogoșoaia-Patinoar PO-Aeroport Henri Coandă”, a precizat secretarul de stat.

park&ride PO Parc Mogoșoaia validarea la STB trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia navetiștii din Ilfov trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia PO Parc Mogoșoaia europeron la Parc MogoșoaiaConcret, după implementarea sistemului, posesorul unui Card Activ emis de STB, pe care este încărcată opțiunea Portofel electronic, va putea să-l valideze în Gara de Nord și să meargă apoi cu acest titlu de călătorie spre Mogoșoaia sau Otopeni.



Și alte linii metropolitane urmează să fie incluse în sistemul unic de taxare

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021
Stația Brănești Sat

Cum spuneam, linia de Aeroport este doar un proiect-pilot, pentru că autoritățile vor să includă toate conexiunile feroviare din București și Ilfov în sistemul unic de tarifare.

Potrivit lui Scrioșteanu, sunt solicitări pentru acest serviciu și pe rutele spre Buftea-Chitila-Periș, pe Magistrala 300 București-Brașov, dar și spre Brănești, pe Magistrala 800 București-Constanța. Totodată, se intenționează introducerea biletului unic și pe linia 801 București-Oltenița, dat fiind faptul că două stații (București Sud Gr C și Cernica) sunt în județul Ilfov. Ruta este operată de Transferoviar Călători, așa că va trebui găsită o modalitate de decontare și cu acest operator privat. În plus, odată cu reluarea circulației pe linia 902 București-Giurgiu, și aici ar trebui introdus biletul unic STB-Metrorex.

„De asemenea, și la Domnești ne gândim să introducem opriri la mai multe trenuri, pentru că stația feroviară este chiar la intersecția cu drumul județean. Soluția pentru traficul din Capitală nu e fluidizarea, ci reducerea numărului de mașini”, a mai spus el.

Inelul feroviar trebuie corelat cu centura rutieră și cu extinderea rețelei de metrou

biletul unic STB-Metrorex Stația de metrou Tudor Arghezi
În sudul Bucureștiului se lucrează la extinderea Magistralei 2 de metrou

Întrebat despre introducerea de trenuri de călători pe inelul feroviar al Capitalei, promisă până acum de doi miniștri ai Transporturilor, Ludovic Orban și Sorin Bușe, secretarul de stat s-a ferit să dea un termen. El a precizat că totul trebuie pregătit minuțios, pentru ca pasagerii să aibă parte de un serviciu regulat, pe care să se poată baza, și care să aibă conexiuni cu celelalte moduri de transport.

„În momentul de față, pe centura rutieră a Capitalei se lucrează la cinci pasaje și la lărgirea ei pe mai multe sectoare, printre care și A1-DN5. Trebuie gândite viitoare gări comune tren-autobuz sau metrou. Trebuie să facem puncte intermodale, cum ar fi la Otopeni, cu Magistrala 6 de metrou, în Berceni, odată cu extinderea Magistralei 2, și la Preciziei, pe Magistrala 3 unde și aici metroul are legătură cu inelul feroviar”, a explicat Irinel Scrioșteanu.

CITEȘTE și Guvernul a deblocat proiectul Magistralei 6 de metrou, blocat de Drulă

Transportul metropolitan, extins și în alte șase-șapte orașe

Renașterea căii ferate nu poate fi făcută decât prin introducerea transportului metropolitan și prin abordarea investițională referitoare la liniile de lung parcurs, spune secretarul de stat.

Potrivit lui, conceptul de tren metropoplitan nu trebuie să se oprească la București, ci trebuie extins și în alte orașe, șase-șapte pretându-se pentru acest model.

În ceea ce privește abordarea investițională a liniilor de lung parcurs, Irinel Scrioșteanu spune că ea trebuie făcută în două direcții. Prima ar consta în intervenții simple pentru revenirea la caracteristicile constructive, adică ridicarea vitezei de circulație de la 3 la 100-120 km/oră. Cea de-a doua este ”trenul viitorului”, adică să începem să ne gândim la tronsoane de cale ferată unde viteza maximă să fie de 200 km/oră.

Ultimele Articole