spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Biletul unic de Aeroport costă dublu față de biletele STB, Metrorex și CFR luate separat

Biletul unic de Aeroport, care este valabil de azi, nu reprezintă o variantă tarifară deloc avantajoasă pentru cei care se duc la Otopeni pentru a călători cu avionul. Și nici invers, pentru cei care aterizează la Henri Coandă și vor să ajungă în Berceni sau Colentina, de exemplu. Asta pentru că, de fapt, nu este un bilet, ci un abonament, a cărui valabilitate minimă este de 24 de ore. El este avantajos doar pentru turiștii străini navetiștii din Otopeni și Mogoșoaia. Nu pentru bucureșteni.

Începând de azi, a intrat în vigoare biletul unic STB-Metrorex-CFR pentru călătoria la și de la Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Măsura fusese anunțată cu surle și trâmbițe de Ministerul Transporturilor încă de la finele anului trecut, iar apoi și Primăria Capitalei s-a alăturat acestui demers. Azi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut anunțul mult așteptat: ”De astăzi se poate călători cu un singur bilet sau abonament pe toate mijloacele de transport disponibile în zona București-Ilfov: tren, metrou, autobuz, tramvai și troilebuz! Am semnat Ordinul de ministru necesar. Noile titluri de călătorie sunt valabile pentru intervale de: 24 h/ 72 h/ 1 lună/ 6 luni/ 12 luni. Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore și 72 de ore permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar doar pe ruta: Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov”.

Sorin Grindeanu confundă biletul cu abonamentul

Biletul unic de Aeroport Barometrul vizibilității miniștrilor soluționarea contestațiilor la licitații Sorin Grindeanu despre CFR Marfă livrarea ramelor electrice circulația feroviară pe Oravița-AninaPostarea de pe Facebook a ministrului conține o greșeală. Nu este vorba de ”un singur bilet sau abonament”, ci doar de un abonament, așa cum chiar el menționează după două fraze în cadrul aceleiași postări.

La scurt timp, CFR Călători a difuzat un comunicat de presă care întreține aceeași confuzie între abonamente și bilete, fiind aproape identic, copy/paste, cu postarea lui Sorin Grindeanu: „Începând de astăzi, 17 februarie 2022, atât turiștii, cât și locuitorii orașului București și ai județului Ilfov pot călători cu un singur bilet sau abonament cu toate mijloacele de transport disponibile în zona București-Ilfov: tren, metrou, autobuz, tramvai și troilebuz”. Ulterior, în cadrul comunicatului, confuzia este înlăturată, fiind făcută precizarea că, de fapt, este vorba de abonamente valabile 24 de ore, 72 de ore, o lună, șase luni sau 12 luni.

Vorba reclamei: ”Dincolo era mai ieftin”

metrou ușor în Colentina licitație pentru echipamente de tramvaie autobuz defect pe linia de tramvai scandal în tramvaiul 21

Un bilet integrat ar trebui să coste mai puțin decât titlurile de călătorie cumpărate separat. Ei bine, în acest caz lucrurile stau fix pe dos.

Dacă aterizezi la Otopeni și vrei să ajungi, de exemplu, în cartierul Colentina, traseul este următorul: trenul până la Gara de Nord, de acolo metroul, pe Magistrala 1, până la stația Obor, iar apoi tramvaiul 21.

În cazul în care optezi pentru biletul unic (de fapt, așa cum am arătat mai devreme, abonamentul unic pe 24 de ore), pentru ca să nu-ți mai bați capul cu achiziționarea mai multor titluri de călătorie, vei scoate din buzunar 20 de lei.

Cumpărate separat, titlurile de călătorie vor costa după cum urmează: 4 lei biletul de tren, 3 lei călătoria cu metroul (se poate plăti și direct cu cardul contactless la turnicheți, deci nu este necesară cumpărarea unei cartele cu două călătorii) și alți 3 lei biletul STB pentru tramvai. În total, 10 lei, deci jumătate din costul abonamentului unic. Dacă folosești biletul de călătorie integrat Metrorex-STB, care costă 5 lei, costul total al transportului de la Aeroportul Henri Coandă până în cartierul Colentina scade chiar la 9 lei.

Biletul (abonamentul) integrat, care costă 20 de lei pentru 24 de ore, este mai scump și dacă optăm pentru cumpărarea separată a biletului de tren (4 lei) și a abonamentului integrat STB-Metrorex (14 lei) – în total 18 lei.

Biletul unic de Aeroport, avantajos pentru turiștii străini

Biletul unic de Aeroport biletul unic STB-Metrorex-CFRCui i-ar putea fi însă avantajos acest nou titlu de călătorie? Pentru turiștii străini sosiți într-un city break la București ar putea fi tentant.

Vii din Marea Britanie, să zicem, aterizezi la Otopeni și îți cumperi un bilet valabil 72 de ore cu doar 40 de lei, echivalentul a nici 7 lire. Apoi, timp de trei zile te plimbi nestingherit prin București, fără să mai scoți din buzunar alți bani pentru transport. Mult mai avantajos decât dacă ai plăti fiecare călătorie în parte, mai ales dacă te deplasezi mai tot timpul. Dacă te încadrezi în cele 72 de ore, ai inclusiv biletul de întoarcere la aeroport pentru zborul către casă.

Navetiștii fac o mică economie

licitația pentru osii la automotoarele DesiroO altă categorie căreia le poate fi de folos biletul integrat este cea a navetiștilor din Mogoșoaia și Otopeni.

În drumul său spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă, trenul oprește și la PO Parc Mogoșoaia, și la Patinoar PO (cunoscut și drept ”gara lui Țiriac”, fiind situat lângă complexul sportiv Telekom Arena din Otopeni al fostului tenisman).

Ei pot opta pentru abonamentele lunare sau anuale pentru a se duce la serviciu și astfel să economisească niște bani. Nu mulți, ci doar 15 lei pe lună. Abonamentul lunar tren+metrou+mijloace de transport STB costă 210 lei. Pe de altă parte, un abonament lunar integrat STB+Metrorex costă 140 de lei, potrivit informațiilor de pe site-ul Metrorex. La acesta se mai adaugă prețul de 85 de lei pentru abonamentul de tren pe distanța de 11 km, așa cum sunt prezentate tarifele pe pagina CFR Călători.

Economia este ceva mai mare, de 25 de lei pe lună, dacă optăm doar pentru abonamentul lunar integrat STB-CFR (fără metrou). Acesta costă 140 de lei, iar separat am plăti 165 de lei (85 de lei abonamentul la tren și 80 de lei abonamentul STB). Cifrele sunt identice și în cazul abonamentului Metrorex-CFR (fără transport de suprafață).

Tarife pentru biletul unic de Aeroport

Iată tarifele complete în vigoare de azi pentru călătoria metropolitană:

TITLURI DE CĂLĂTORIE

 

TARIF (LEI CU TVA)

SUPRAFAȚĂ-

FEROVIAR (S+F)

TARIF (LEI CU TVA)

METROU-FEROVIAR (M+F)

TARIF (LEI CU TVA)

SUPRAFAȚĂ-  METROU-

FEROVIAR (S+M+F)

Abonament metropolitan integrat/24 ore 20 lei
Abonament metropolitan integrat/72 ore 40 lei
Abonament metropolitan integrat/1 lună 140,00 lei 140,00 lei 210,00 lei
Abonament metropolitan integrat/6 luni 800,00 lei 800,00 lei 1.100,00 lei
Abonament metropolitan integrat/12 luni 1.400,00 lei 1.400,00 lei 2.000,00 lei

 

Ultimele Articole