UPDATE Un operator a ieftinit peste noapte biletele la trenul de Otopeni, apoi s-a răzgândit

10 decembrie 2020

Un operator privat de transport feroviar de călători a ieftinit drastic, peste noapte, biletele la trenul de Otopeni, care va începe să circule din noaptea de sâmbătă spre duminică. Dacă însă vrei să cumperi biletul online, el costă mai mult.

biletele la trenul de Otopeni

UPDATE La puțin timp de la publicarea acestei știri, site-ul TFC nu mai afișează prețul biletelor pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Atunci când vrei să afli prețul, îți apare mesajul ”Ne cerem scuze, sistemul este prea încărcat! Vă rugăm reîncercați !”. Pe Infofer, prețul a revenit la 7 lei, valoarea de ieri.

Este vorba de Transferoviar Călători (TFC), companie controlată de omul de afaceri Călin Mitică.

Dacă ieri, atât pe site-ul Infofer, cât și pe site-ul propriu, prețul unui bilet pe ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă T1 figura ca fiind 7 lei, azi el este de numai 4 lei. Prețul este apropiat de cel al unui bilet al Societății de Transport București pentru liniile 780 și 783, care fac legătura între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord, respectiv Piața Unirii – 3,5 lei.

Și CFR Călători vrea să ieftinească biletele la trenul de Otopeni

Cel mai probabil, decizia TFC vine după ce ieri, operatorul feroviar de stat CFR Călători a anunțat că va face demersuri pentru modificarea unui Ordin de Ministru astfel încât prețul  biletelelor pe ruta respectivă să scadă de la 8,30 lei la doar 5 lei. Însă dacă vrei să cumperi biletul online, site-ul TFC afișează prețul de 7 lei.

Între timp, și CFR Călători a remediat eroarea prezentă pe site, unde prețul unui bilet figura ca fiind de 12,10 lei. La Regio Călători, prețul biletelor rămâne același, de 8,10 lei.

Trebuie precizat că ieftinirea operată de TFC nu va avea un prea mare impact, având în vedere că acest operator are doar 10 trenuri pe zi din totalul de 72, câte vor circula pe noua rută. Și oricum, așa cum a arătat ieri Club Feroviar, nu se poate vorbi de concurență pe ruta de aeroport, deoarece călătorii își vor alege trenul în funcție de orarul zborurilor. Dacă vor avea noroc, vor plăti mai puțin.

Și la CFR Călători biletul ar fi putut fi mai ieftin încă din prima zi, fără ca operatorul feroviar de stat să mai aștepte parcurgerea etapelor birocratice pentru adoptarea unui Ordin de Ministru.

Nimic mai simplu; rangul trenurilor putea fi stabilit ca Regio Expres, nu ca InterRegio, cum este acum. Pe cale de consecință, biletul ar fi fost mai ieftin. De exemplu, un bilet clasa a 2-a la trenul RE 3007 pe tura București Nord-Buftea (17 km, față de 19 km, câți sunt de la București Nord la Aeroportul Henri Coandă) costă 4,90 lei. Chiar și pe o distanță mai mare, de 30 km, București Nord-Periș, biletul tot este mai teftin decât cel pe calea ferată de aeroport – 5,4 lei la trenul RE 5001. Așa că nici vorbă de 8,30 lei, cu atât mai puțin de 12,10 lei.

CITEȘTE și Biletele de tren spre aeroport, România lucrului prost făcut. Războiul prețurilor pe nervii călătorilor