Luna trecută s-au vândut de trei ori mai multe bilete la trenul de Otopeni comparativ cu luna ianuarie 2021, imediat după inaugurarea noii conexiuni feroviare.
Operatorul privat Transferoviar Călători a avut aproape 28.000 de călători km pe această rută, doar în ianuarie. În iunie, cifra a depășit 91.000 de călători km, semn că ruta devine profitabilă. Datele au fost furnizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), la solicitarea Europa FM.
Tot ARF a precizat că în ianuarie CFR Călători, a avut peste 135.000 de călători km. Pentru iunie însă, operatorul feroviar de stat nu a raportat ce vânzări a avut pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă.
Dacă e să luăm în calcul indicatorul pasageri expediați, constatăm că în cazul Transferoviar Călători cifra a crescut de la 1.473 în ianuarie la 4.809 în iunie. CFR Călători a avut în ianuarie 7.085 de pasageri expediați, iar Regio Călători, care între timp s-a retras de pe această rută – 1.854.
De aici reiese că operatorul brașovean Regio Călători s-a pripit când a luat decizia de a se retrage. Numărul său de călători era mai mare decât cel al TFC, deci și creșterea ar fi fost superioară.
CITEȘTE și FOTO Din ce în ce mai multă lume merge cu trenul de Otopeni. Gradul de încărcare crește
Mai multe bilete la trenul de Otopeni, pentru că a crescut traficul aviatic
La creșterea numărului de călători cu trenurile de Otopeni a contribuit și faptul că, între timp, restricțiile legate de pandemie au fost ridicate rând pe rând și în iunie 2021, pe Aeroportul Otopeni au ajuns cam 30.000 de pasageri pe zi. Mult peste cei 5.000 înregistrați într-o zi oarecare din ianuarie, mai notează jurnaliștii de la Europa FM.
Așa s-a ajuns la situația în care acum trenurile care fac legătura între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord din București au grad de încărcare de peste 50%, în condițiile în care în urmă cu câteva luni circulau aproape goale. (A.B.)