spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

Bilanțul lui Nicușor Dan la 10 luni de la preluarea mandatului. Ce s-a făcut pe zona feroviară

Bilanțul lui Nicușor Dan la 10 luni de la preluarea mandatului de primar general a fost prezentat marți, în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul Municipalității. Pe zona feroviară și a transportului pe șină, în general, nu ar fi foarte mari realizări de consemnat până la momentul actual.

Adrian Bărbulescu

Bilanțul lui Nicușor Dan

În primul rând, ar trebui menționate două investiții importante ale Municipalității, începute în mandatul fostului primar, Gabriela Firea.

Pentru Pasajul Doamna Ghica, Nicușor Dan a menționat faptul că circulaţia în jurul podului, pe două benzi pe sens, va fi finalizată în cursul lunii septembrie. Pentru podul întreg, tablierul este în curs de achiziţie şi va începe montarea lui în primăvara anului viitor.

În ceea ce privește Prelungirea Ghencea, lucrările vor începe în cursul acestei săptămâni, însă într-o primă fază ele nu vor include și linia de tramvai. O altă lucrare importantă, începută încă din mandatul de primar general al lui Sorin Oprescu, este Terminalul Multimodal Granitul, care include și bucla de întoarcere a tramvaielor de la capătul Șoselei Pantelimon. ”Parcarea supraterană din Pantelimon va fi finalizată în octombrie, ştiţi că am fost acolo”, a spus primarul general.

El a mai precizat că ceea ce vrea să facă, şi aici are și colaborarea primăriilor de sector, este să transfere investiţiile mici şi medii către primăriile de sector, astfel încât Primăria Generală să rămână să se ocupe de marile lucrările de infrastructură pe care bucureştenii le aşteaptă.

Primarul general vrea să modifice Codul Fiscal. Acum, amenzile STB sunt încasate de primăriile de sector

Bilanțul lui Nicușor Dan salariile la CFR SA exproprieri suplimentare pe Coridorul IV creşterea salariului minimNicușor Dan a menționat și faptul că vrea să se implice în modificarea legislației fiscale, semnalând o situație anormală care există în momentul de față.

”Am alocat analiza şi propunerea de modificare a Codului Fiscal în ceea ce priveşte împărţirea taxelor şi amenzilor între Primăria Generală şi primăriile de sector. Vă dau din nou un exemplu, care pe mine m-a şocat când l-am auzit. Primăria Capitalei plăteşte subvenţia, un miliard de lei pe an, subvenţia pe transportul public. Dar dacă un călător este prins fără bilet în autobuz, amenda o plăteşte la primăria de sector”, a spus primarul general.



Nicușor Dan vrea tramvaiele de la Arad, nu și pe cele de la Pașcani

În ceea ce privește materialul rulant pentru transportul public bucureștean, Nicușor Dan s-a raportat diferit față de două contracte, ambele cu producători români.

Pe de o parte, el a amintit că a semnat contractul pentru achiziţia a 100 de tramvaie, cu bani europeni, 180 de milioane de euro, cu Astra Vagoane Călători Arad, iar primul tramvai va veni în Bucureşti în vara anului 2022.

De cealaltă parte, el vrea să facă tot posibilul pentru a împiedica semnarea contractului dintre Societatea de Transport București și Electroputere VFU Pașcani pentru cumpărarea tramvaielor de 18 metri.

CITEȘTE și Primăria Capitalei caută chichițe avocățești pentru a anula contractul pentru tramvaiele de 18 m



Bilanțul lui Nicușor Dan. Contractul de delegare pentru serviciul de transport public

măsuri pentru limitarea răspândirii virusului nod intermodal în Pasajul Victoriei
FOTO Asociația Metrou Ușor

Ca o primă realizare palpabilă în ceea ce privește transportul bucureștean, Nicușor Dan a amintit faptul că el și Consiliul General a moștenit un contract de delegare provizoriu pentru serviciul de transport public, atât în relaţia cu STB, cât şi în relaţia cu ceilalţi operatori din zona regională.

”Din nou a fost nevoie de zeci de ore de discuţii, au fost coordonate de viceprimarul Bujduveanu (Stelian Bujduveanu, viceprimarul responsabil cu Transporturile – n.red.), şi în urma acestor discuţii avem azi un contract de delegare de 10 ani, serios, corect, care a mulţumit toate părţile care au luat parte la aceste discuţii. Faptul că avem acest contract de delegare pe termen lung era o condiţie pentru ca să putem accesa bani europeni, şi pe tramvaie, şi pe autobuzele electrice. Faptul că avem acest contract de delegare permite ADI-ului să îşi exercite controlul pe STB. Ăsta este un lucru foarte important, au început să fie aplicate amenzi de 100 de lei pentru şoferii care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie faţă de orarul care este obligatoriu pentru ei”, a spus primarul general.

Tot la realizări, Nicușor Dan a bifat și trecerea la tarifarea orară la STB, „aşa cum se întâmplă peste tot în lumea civilizată”. El a precizat că se poate circula 90 de minute cu un singur bilet, timp în care poţi să schimbi oricâte mijloace de transport în comun vrei. „Avem tarife comune cu Metrorexul şi avem şi bilete şi abonamente comune pentru STB şi Metrorex, unele dintre ele foarte avantajoase, cum este abonamentul anual STB plus Metrorex, 1.200 de lei pe an, 100 de lei pe lună, pentru a circula nelimitat cu transportul public de suprafaţă şi cu metroul”, a mai spus primarul general.

Bilanțul lui Nicușor Dan. Metroul de suprafață se lasă așteptat

În discursul ținut cu ocazia bilanțului la 10 luni de la preluarea mandatului, Nicușor Dan s-a arătat din nou un susținător al inelului feroviar al Bucureștiului și al „metroului de suprafață”, mai exact trenul metropolitan promis în campania electorală de anul trecut.

Întrebat de Club Feroviar ce demersuri s-au făcut în acest sens, primarul general nu a putut da însă prea multe detalii. El a menționat doar că împreună cu Ministerul Transporturilor și cu Consiliul Județean Ilfov analizează întregul pachet de linii de cale ferată, atât pentru metroul de suprafață, cât și pentru liniile din județul Ilfov.

Cel mai probabil, edilul s-a referit la licitația lansată luna trecută de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea Complexului feroviar București, despre care a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole