joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Vicepremierul Andrei Spînu a prezentat bilanțul feroviar în Moldova pe 2022

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale în Guvernul de la Chișinău, vicepremierul Andrei Spînu, a prezentat chiar înainte de Crăciun bilanțul feroviar în Moldova pe 2022.

Oficialul de la Chișinău consideră că anul 2022 a fost un an bun pentru domeniul transporturilor. ”Chiar dacă a trebuit să ne adaptăm din mers, lucrurile s-au mișcat înainte. Am ajutat în criza refugiaților, am reorientat fluxul lanțurilor de mărfuri, am oferit cale liberă transportatorilor de mărfuri în toată Europa și am scos din faliment Calea Ferată. Am avut restricții privind operarea zborurilor, dar am reușit să depășim aceste provocări”, a scris ministrul pe pagina sa oficială de Facebook.

Bilanțul feroviar în Moldova pe 2022: linii repuse în funcțiune și lucrări de reabilitare

Potrivit lui Andrei Spînu, principalele realizări în sectorul feroviar în Republica Moldova din anul care se încheie sunt:

– Aprobarea planului pentru implementarea Codului transportului feroviar, care va contribui la reformarea și restructurarea întregului domeniu;

– Darea în exploatare a liniei feroviare Basarabeasca – Berezino, după 25 de ani în care segmentul nu a fost funcțional;

– Relansarea cursei feroviare Chișinău – București;

– Relansarea cursei feroviare Chișinău – Kiev;

–  Începerea lucrărilor de reabilitare a tronsonului Tighina-Basarabeasca-Giurgiulesti;

– Republica Moldova a obținut sprijin financiar în valoare de 32 de milioane de euro, pentru realizarea proiectelor de reabilitare feroviară, dintre care 20 de milioane de euro grant din partea Uniunii Europene în contextul inițiativei „EU Solidarity Lanes for Ukraine”.

”La fel, în acest an am obținut statutul de observator în cadrul Comunității Transporturilor, care va avea un impact pozitiv în consolidarea cooperării comunitare în domeniul transporturilor și integrării Republicii Moldova pe piața transporturilor din UE. Dragi cetățeni, știu, mai avem multe de făcut. În anul care vine ne propunem să muncim mai mult astfel încât toți cetățenii să se poată bucura de transport modern, accesibil, digitalizat, sigur și adaptat la rigorile europene”, se arată în încheierea postării lui Andrei Spînu.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole