Operatorul feroviar SNCB si administratorul infrastructurii Infrabel sunt din nou criticate intr-un proiect de raport al Curtii de Conturi din Belgia. Raportul Curtii de Conturi priveste modul in care cele doua companii si-au indeplinit contractele de gestiune incheiate cu statul. Documentul atrage atentia asupra faptului ca indicatorii de calitate prevazuti in contract nu au fost respectati, iar comitetul consultativ al calatorilor nu a fost luat in seama.
Proiectul de raport atrage de asemenea atentia asupra faptului ca SNCB se eschiveaza de la a transmite informatii Serviciului Public Federal Mobilitate, care este insarcinat cu punerea in aplicare a politicii nationale de transport din Belgia, sub pretextul ca este vorba de date confidentiale. Documentul puncteaza de asemenea faptul ca operatiunile de control al infrastructurilor si materialului rulant sunt din ce in ce mai putin efectuate din cauza lipsei de personal.
Raportul a fost cerut de Comisia pentru Infrastructura a Camerei Deputatilor si va fi prezentat in forma finala in cursul acestei luni.
“Restrictiile bugetare impuse pentru SNCB nu au ameliorat eficacitatea intreprinderii, ci dimpotriva. Guvernul prevede economii aditionale de 20% pana in 2019 si sunt persoane care cred ca pot fi facute reduceri suplimentare de posturi” in cadrul companiei, a comentat deputatul Marcel Cheron, din partea grupului parlamentar Ecolo-Groen.
“SNCB si Infrabel au nevoie de o strategie reala de mobilitate. Trebuie sa fie sustinute financiar pentru a-si putea indeplini misiunea”, se mai arata in comunicatul grupului parlamentar Ecolo-Groen, care a depus o propunere de contract de gestiune alternativ intre cele doua intreprinderi si statul belgian, care sa raspunda problemelor ridicate de Curtea de Conturi.