vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

BEI va finanta proiectele feroviare din Cehia

Ministerul Finantelor din Cehia si Banca Europeana de Investitii au semnat un acord de imprumut de pana la 3 miliarde de coroane cehe (117,16 milioane de euro) pentru finantarea dezvoltarii infrastructurii feroviare. Aceasta este prima parte a imprumutului cu o valoare totala de 11,5 miliarde de coroane cehe (449 de milioane de euro) dedicat cofinantarii modernizarii sectiunilor de coridoare feroviare aprobata de BEI si de guvern toamna trecuta.
Executia proiectului este furnizata de administratorul infrastructurii feroviare din Cehia, SŽDC, care a semnat un acord de implementare cu BEI.
Conform termenilor acordului de implementare a proiectului, SŽDC se angajeaza sa modernizeze 8 sectiuni ale Coridoarelor Feroviare de Tranzit I si II. Lucrarile de reconstructie vor fi realizate pe sectiuni care au fost modernizate cu ani in urma, intre Praga si Brno, dar si pe linia Přerov – Ostrava – Petrovice u Karviné – granita cu Polonia. Costul total estimat al acestor proiecte de investitii se ridica la aproximativ 24 de miliarde de coroane cehe (937,3 milioane de euro).
449 de milioane de euro (11,5 miliarde de coroane cehe) din aceasta suma pot fi alocate din linia de credit acordata. Banii vor fi folositi treptat. Primul pas a fost incheierea unui acord de imprumut pentru 3 miliarde de coroane cehe. Negocierea viitoarelor contracte se va face in functie de utilizarea acestor fonduri.
In cadrul finantarii acordate de BEI, vor fi modernizate doua sectiuni de linie de cale ferata cu o lungime totala de 25 km. Velim – Poříčany si Dětmarovice – Petrovice u Karviné – granita cu Polonia sunt doua sectiuni care vor avea nevoie de aproximativ jumatate din costurile de investitii. Restul banilor vor proveni din surse nationale cu o contributie din partea Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF). SŽDC a primit o contributie de 39 de milioane de euro (1 miliard de coroane cehe) in urma unei solicitari in cadrul Mecanismului de Finantare Mixta CEF. Una dintre conditiile pentru obtinerea grantului a fost tocmai negocierea si incheierea unui acord de finantare intre Ministerul Finantelor si BEI.
Obiectivul principal al ambelor constructii este impiedicarea reducerii vitezei de operare, asigurarea parametrilor de interoperabilitate, alinierea tuturor elementelor de infrastructura la standardele nationale pentru a creste siguranta traficului si fluxul, dar si pentru reducerea emisiilor si a zgomotului.
De asemenea, aceste proiecte includ si modernizarea peroanelor in statii si furnizarea unui acces fara bariere. Liniile de contact, podurile si podetele vor fi si ele reabilitate, iar echipamentul de siguranta si semnalizare va fi modernizat.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole