BEI sustine modernizarea Fehmarnbelt in Danemarca

Holdingul Sund Og Baelt ar putea primi fonduri din partea BEI. Banca ia in considerare acordarea unei finantari in valoare de 200 de milioane de euro pentru tunelul Fehmarnbelt care leaga Danemarca de Germania. Proiectul implica imbunatatirea legaturii feroviare catre tunelul Fehmarnbelt pe teritoriul danez. Proiectul in valoare de 700 de milioane de euro consta in modernizarea liniei de cale ferata de acces de pe teritoriul danez dintre Ringsted si Rødby, care face legatura cu viitorul tunel Fehmarnbelt.
Proiectul de modernizare include cresterea vitezei pe linie la 200 km/h pentru trenurile de calatori, electrificarea liniei, constructia unei linii duble pentru intreaga sectiune si dotarea liniei cu Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS) Level 2 baseline 3. Proiectul se afla pe Coridorul Retelei de Transport Trans-Europene Centrale Scandinavia-Mediterana. Legatura Fehmarnbelt va consta intr-un tunel subacvatic cu o lungime de 18 km care este cel mai lung astfel de tunel rutier si feroviar din lume.
Bugetul lucrarilor de constructie pentru tunelul Fehmarnbelt este de 52,6 miliarde de coroane daneze (7 miliarde de euro).
Dupa 8,5 ani, cand va fi finalizata legatura Fehmarnbelt, trenurile electrice vor fi capabile sa circule cu o viteza de 200 km/h.