miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

BEI finanțează Cehia cu 527 de milioane de euro

Banca Europeană de Investiții și Ministerul de Finanțe din Cehia au semnat un acord de împrumut de 13 miliarde CZK (527 milioane EUR) pentru proiecte majore de modernizare a căilor ferate din Cehia.

Finanțarea este a doua tranșă dintr-un total de 48,8 miliarde CZK (2 miliarde EUR), pentru a crește capacitatea rețelei feroviare cehe pentru transportul de mărfuri și pasageri, făcându-le în același timp mai sigure și mai confortabile.

Apreciez foarte mult această cooperare de lungă durată, deoarece putem finanța unele investiții pe termen lung de natură strategică printr-un împrumut cu o rată a dobânzii mai mică decât am putea primi pe piață cu emisiunea standard de obligațiuni”, a spus ministrul de finanțe Zbyněk Stanjura.

Finanțarea va îmbunătăți liniile feroviare TEN-T din Republica Cehă și va permite implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Proiectul va fi gestionat de Správa železnic, administratorul național al infrastructurii feroviare, sub autoritatea Ministerului Transporturilor din Cehia.

Prima parte a împrumutului în valoare de 24 miliarde CZK (970,7 milioane EUR) a fost semnată în octombrie 2023.

Instalarea ERTMS

Správa železnic va folosi cea mai recentă rundă de finanțare pentru a continua instalarea ERTMS, un sistem de management al traficului feroviar care nu numai că este obligatoriu în Uniunea Europeană, dar și reduce considerabil riscurile de erori umane și accidente.

Alte beneficii ale sistemului includ o capacitate mai mare, care poate permite mai multe opțiuni de călătorie și costuri mai mici de operare și întreținere.

Proiectele de modernizare a căilor ferate cehe sunt necesare pentru a crește capacitatea infrastructurii și se numără printre principalele priorități ale guvernului.

Nevoia de investiții depășește însă posibilitățile bugetului nostru național. Împrumutul BEI ne va permite să progresăm mai rapid și la o scară mult mai mare, astfel încât rețeaua noastră feroviară să ofere transport de pasageri și mărfuri de o calitate superioară. În ceea ce privește construcția planificată a căilor ferate de mare viteză, am dori să cooperăm cu această instituție pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Martin Kupka, ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește siguranța, trecerile feroviare modernizate din Republica Cehă ar putea evita până la 180 de incidente anual, ducând la 30 până la 40 de decese pe an.

Správa železnic intenționează să instaleze bariere la trecerile la nivel sau să le înlocuiască cu poduri sau tuneluri, astfel încât mașinile, bicicletele și pietonii să poată traversa liniile de cale ferată fără a intra pe șine.

Gări și clădiri modernizate

Proiectul include și lucrări în gări și clădiri pentru îmbunătățirea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă și călătorii cu copii. Este alcătuit din aproximativ 40 de subproiecte programate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2028.

Aproximativ un sfert din upgrade-uri vor avea loc în regiunea Praga, dar marea majoritate sunt planificate în domenii care intră sub incidența politicii de coeziune a UE.

Odată finalizat, proiectul va beneficia anual de aproximativ 90 de milioane de pasageri și va facilita transportul a peste 8 milioane de tone de marfă.

Facilitatea semnată se bazează pe un Memorandum de Înțelegere din 2022 pentru a stabili un parteneriat pentru modernizarea rețelei feroviare a Cehiei.

Conform memorandumului, BEI s-a angajat să ofere finanțare de până la 7 miliarde EUR și asistență tehnică administratorului infrastructurii feroviare cehe.

Mai multe dintre subproiectele actuale au fost pregătite cu sprijinul JASPERS, pentru a ajuta proprietarii de proiecte să se alinieze la standardele UE pentru a-și îmbunătăți șansele de a obține finanțare UE.

Proiectele de modernizare a căii ferate cehe vor crește atât vitezele maxime, cât și capacitatea pe secțiuni ale rețelei TEN-T.

Investiția susține politica de transport a țării pentru perioada 2021-2027. Acest cadru are în vedere un sistem de transport eficient din punct de vedere energetic și rezistent la climă, cu impact neutru asupra mediului.

Trecerea transportului de pasageri și de marfă de pe drumuri pe calea ferată ar reduce la minimum zgomotul, poluarea și emisiile de CO2.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole