BEI evalueaza proiectul Slovaciei de achizitie a materialului rulant

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de a acorda un imprumut in valoare de 35 de milioane de euro pentru a cofinanta proiectul Slovaciei de achizitie a materialului rulant in valoare de 319 milioane de euro.
Proiectul care poate primi finantare din partea BEI consta in achizitia a 25 de automotoare electrice si a 21 de automotoare diesel care sa inlocuiasca materialul rulant invechit folosit in prezent in Slovacia, dar si constructia depoului pentru intretinerea materialului rulant din Zvolen.
Noile trenuri vor fi folosite pentru a furniza servicii regionale in jurul oraselor Žilina si Banská Bystrica.
In martie, ŽSSK, operatorul feroviar de pasageri detinut de stat, a acordat consortiului format din Škoda Transportation si ŽOS Trnava un contract in valoare de 160 de milioane de euro pentru livrarea a pana la 25 de automotoare electrice RegioPanter care vor fi puse in operare pe reteaua feroviara regionala din Žilina. In cadrul contractului, consortiul va livra doua versiuni de automotoare electrice, ambele capabile sa atinga viteze de pana la 160 km/h. Prima versiune va avea o lungime de 80m si o capacitate de 247 de scaune, in timp ce a doua versiune va avea o lungime de 106m si o capacitate de 343 de scaune. In octombrie, ŽSSK a comandat de la Stadler cinci automotoare tip GTW si o locomotiva multifunctionala cu tractiune prin cremaliera / tractiune prin aderenta. Vehiculele vor intra in serviciu in 2022 pe reteaua cu tractiune prin cremaliera / tractiune prin aderenta pentru trenurile electrice operate de TEŽ in Muntii Tatra, cea mai mica regiune de munti inalti din lume. Cele cinci automotoare noi au 91 de scaune si 2 spatii pentru scaune cu rotile, dar si zone multifunctionale pentru biciclete si carucioare pentru copii.
In prezent, ŽSSK detine 242 de locomotive (inclusiv trenuri automotoare pentru metrou usor), 216 automotoare si 1.373 de vagoane.