BEI ar putea cofinanta modernizarea liniei Poznan-Szczecin

24 mai 2018

Banca Europeana de Investitii analizeaza cofinantarea proiectului de modernizare a liniei de cale ferata Poznan-Szczecin. Valoarea totala a proiectului este de 880 de milioane de euro, iar finantarea propusa de BEI este de 250 de milioane de euro.
Proiectul include modernizarea unei sectiuni de 195 km intre Poznan si Szczecin pe linia de cale ferata E59, parte a coridorului Baltic-Adriatic al Retelei Transeuropene de Transport (TEN-T).
Proiectul, reprezentand o continuare a lucrarilor la linie incepute cu cativa ani in urma pe sectiunile sudice, implica modernizarea liniei pentru a permite viteze de pana la 160 km/h pentru calatori si de pana la 100-120 km/h pentru trenurile de marfa, dar si modernizarea sistemului de alimentare cu energie, precum si a sistemelor de semnalizare. Obiectivul proiectului este cel de crestere a calitatii serviciilor feroviare si pentru a imbunatati, astfel, dezvoltarea transportului durabil in Polonia.
In 2016, reprezentanti ai PKP PLK au declarat ca modernizarea liniei Poznań – Szczecin a fost aprobata pentru finantarea CEF. Valoarea finantarii CEF anuntata in urma cu doi ani a fost de 6,3 miliarde de zloti (1,47 miliarde de euro) pentru 7 proiecte feroviare estimate la 8,1 miliarde de zloti (1,9 miliarde de euro).
In cadrul finantarii CEF, in 2014 au fost alocate 407,5 milioane de euro pentru modernizarea sectiunii Poznan Glowny – Szczecin Dabie (parte a liniei E59), cu un cost total de 495,3 milioane de euro. Proiectul are ca scop descongestionare unei sectiuni cu o lungime de 118,7 km si, astfel, cresterea capacitatii si a calitatii serviciilor pe sectiunea de cale ferata preidentificata Szczecin- Poznan. Proiectul ar trebui finalizat pana la sfarsitul lui 2020.