BEI aprobă un împrumut major pentru o legătură feroviară între Danemarca și Germania

30 mai 2019
Distanta Hamburg – Copenhaga va fi parcursă în mai puțin de trei ore, datorită tunelului

Investiția de 200 milioane EUR de la BEI va include construirea de noi piste, modernizarea celor existente la limite de viteză mai ridicate, electrificarea și punerea în aplicare a ERTMS între Danemarca și Germania, ca parte a căii ferate Fehmarn Belt.

Banca Europeană de Investiții (BEI) a semnat un acord de împrumut cu A/S Femern Landanlaeg, compania care reprezintă Danemarca la construcția căii ferate “Fehmarn Belt”, care va lega sudul Danemarcei și Hamburg, Germania. Împrumutul de 200 de milioane de euro este garantat de statul danez.

Proiectul vizează construirea a 80 km de cale ferată dintre Ringsted și Nykøbing Falster unde se vor moderniza liniile existente și va fi construită o a doua linie. Finanțarea acoperă, de asemenea, lucrările de poduri pe o bretea de 40 km dintre Nykøbing Falster și Rødby.

La nivel tehnic proiectul prevede modernizarea și reînnoirea liniilor ferate existente, electrificarea, precum și implementarea ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar). În combinație cu liniile nou construite, acest lucru va permite creșterea vitezei pe secțiune, permițând trenurilor de mare viteză să parcurgă distanța Hamburg – Copenhaga în mai puțin de trei ore, odată ce tunelul va fi operațional.

„Cu toții știm că pentru a atinge obiectivele stabilite de acordul de la Paris, trebuie să reducem emisiile de CO2. Puteți face acest lucru prin reducerea călătoriilor, a afacerilor și a turismului, dar o opțiune mai bună este probabil să oferiți modalități alternative de transport care nu dăunează mediului atât de mult. BEI este cel mai mare finanțator al proiectelor relevante pentru climă din lume și suntem 100% în spatele legăturii feroviare Fehmarn Belt”, spune vicepreședintele BEI, Alexander Stubb.

“Suntem foarte mulțumiți de faptul că Banca Europeană de Investiții ne-a acordat acest acord de împrumut. Aceasta va asigura o parte a finanțării necesare pentru A/S Femern Landanlæg pentru a pregăti prima fază a rețelei feroviare daneze pentru tunelul Belt Fehmarn, care va avea loc în 2028 “, spune Mikkel Hemmingsen, CEO al Sund & Bælt Holding A/S.

“Tunelul Fehmarn Belt între Danemarca și Germania este un proiect-cheie. Subvenția combinată, anume 123,5 milioane de euro de la Facilitatea “Conectarea Europei” (CEF) cu împrumutul BEI va permite progresul decisiv pe ruta de acces daneză, mobilizând o investiție globală de peste 500 de milioane de euro în economia UE “, spune Violeta Bulc, EU Comisar pentru transporturi.