vineri, martie 29, 2024
spot_img

VIDEO Teribilism și inconștiență la bariera de la Lehliu Gară din partea șoferilor și pietonilor

Bariera de la Lehliu Gară de pe Magistrala 800 este o trecere la nivel cu calea ferată unde atât șoferii, cât și pietonii ori bicicliștii dau zilnic dovadă de inconștiență și teribilism.

bariera de la Lehliu Gară

La Lehliu Gară este una dintre cele mai periculoase treceri de cale ferată din țară, dar sute de șoferi, pietoni și bicicliști ignoră barierele coborâte, relatează Digi24. Poliţiştii spun că nu pot supraveghea permanent punctul de trecere, iar unii angajați ai CFR susțin că pietonii au tot dreptul legal să traverseze printre barierele coborâte.

Șoferii care ignoră semnalele acustice și luminoase riscă între 3 şi 10 ani de închisoare dacă provoacă accidente la trecerea de cale ferată. În primele opt luni ale acestui an, Poliția Română anunță că în accidentele produse la trecerile de cale ferată au murit șapte persoane și-au fost rănite grav 17. Anul trecut, în aceleași împrejurări, au murit 18 persoane și au fost rănite grav 15.

Bariera de la Lehliu Gară nu e singurul loc periculos de pe Magistrala 800

Totul a pornit de la proiectarea modernizării Magistralei 800, când au fost prevăzute treceri la nivel cu calea ferată, deși ar fi trebuit construite pasaje subterane sau supraterane. Abia în ultima perioadă, ca urmare a înmulțirii accidentelor și a cozilor de mașini care se formează la trecerile la nivel, autoritățile au început să se gândească la construcția unor pasaje peste calea ferată de pe M 800.

Pe 17 august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație pentru proiectarea și construirea pasajului rutier de la Drajna, județul Călărași, ce va traversa calea ferată București – Constanța. Valoarea estimată a contractului este de 101 milioane de lei fără TVA, echivalentul a peste 20 milioane de euro.

CNAIR, prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Constanța, așteaptă ofertele la această licitație până pe 2 octombrie 2020, ora 15,00. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul Pasaj denivelat superior pe DN21 km105+500. Durata contractului este de 84 de luni (patru ani) și cuprinde: șase luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor si 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole