GALERIE FOTO Ce a inaugurat Băluță la metrou și nu a făcut Negoiță la calea ferată

6 aprilie 2021

O pasarelă inaugurată marți de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță la metrou va facilita conectivitatea dintre București și orașul Popești Leordeni. Pasarela pietonală trece peste liniile de metrou, aflate la suprafață, ale Magistralei 2, în dreptul stației Berceni (fostă Depoul IMGB). O soluție similară ar putea fi implementată și de primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, peste calea ferată București-Oltenița.

Adrian Bărbulescu

Pasarela pietonală peste stația de metrou Berceni a fost inaugurată marți la prânz, în prezența primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, a celui general, Nicușor Dan, a primarului din Popești-Leordeni, Petre Iacob, și a președintelui Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma.

Pasarelă construită de Daniel Băluță la metrou, într-un an de zile

Construit în mai puțin de un an de zile, pasajul cu o lungime de 65 de metri care supratraversează liniile de metrou din zona stației Berceni va asigura circulația zilnică a aproximativ 8.000 – 12.000 de locuitori și va reduce timpul de deplasare din orașul Popesti-Leordeni către stația de metrou Berceni, de la 15-20 minute la mai puțin de 5 minute.

Până azi, singurul punct de trecere pentru riverani era Strada Amurgului, aceștia fiind forțați să parcurgă un kilometru până la stația Dimitrie Leonida (fostă IMGB) pentru a lua metroul. Noua pasarelă rezolvă această problemă, reducând distanța până la metrou cu peste 500 m și transformând stația Berceni dintr-un separator urban într-un hub accesibil de transport public rapid. Lucrarea este realizată printr-un parteneriat între Popești-Leordeni și Sectorul 4, cu fonduri de la bugetele locale. De la stația Dimitrie Leonida (fostă IMGB) de pe Magistrala 2, metroul își continuă traseul la suprafață, până la ultima stație, Berceni (fostă Depoul IMGB).

Pasarela de 65 de metri a fost realizată dintr-o structură metalică, cu fațade longitudinale din panouri vitrale mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat. Pentru siguranța pietonilor, clădirea va fi echipată cu un sistem de supraveghere internă, racordat la dispecerat. De asemenea, pasarela este dotată cu lifturi la fiecare dintre cele două capete. Valoarea totală a investiției s-a ridicat la 6.166.353,62 lei fără TVA.



Președintele CJ Ilfov: Magistrala 2 de metrou va ajunge în comuna Berceni

Aici va fi noua stație de metrou Tudor Arghezi

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a declarat că, după ce Primăria Sectorului 4 va finaliza noua stație Tudor Arghezi de pe Magistrala 2 de metrou, se va trece la următoarea fază, de extindere a magistralei în Ilfov.

”După ce va finaliza Primăria Sectorului 4 proiectul aflat în derulare, vom reuși să aducem metroul în Popești-Leordeni, în Berceni, în Ilfov”, a spus el. Întrebat de Club Feroviar cum vede extinderea rețelei de metrou în județul Ilfov, Thuma a spus că primul proiect vizează comuna Berceni. ”Am avut săptămâna trecută o întâlnire cu premierul Florin Cîțu, în care am discutat despre extinderea rețelei de transport cu metroul, inclusiv în Pantelimon și Otopeni. Discuțiile sunt incipiente deocamdată”, a precizat el.

Robert Negoiță voia să dezafecteze calea ferată București-Oltenița

Băluță la metrou
Gara Titan Sud

O abordare similară pasarelei inaugurate azi ar fi putut avea și primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, care se pregătește să redevină coleg de partid (PSD) cu cel de la Sectorul 4, Daniel Băluță.

În iulie 2018, Robert Negoiță a cerut CFR SA să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, parte din conexiunea feroviară București-Oltenița, sub pretextul că șinele reprezintă ”un dezastru pentru cetățeni”. În loc de cale ferată, primarul voia să lărgească șoseaua, astfel încât să rezulte ”un bulevard modern”. Negoiță voia ca trenurile să nu mai aibă capătul la Gara Titan Sud, ci la 4 km în direcția Oltenița, la halta București Sud din comuna Cățelu care în prezent este prima dintre cele 17 opriri pe care le fac trenurile ce merg spre Oltenița. Planurile sale au fost însă zădărnicite de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, care i-a respins solicitarea.

CITEȘTE și Rezultate alegeri locale 2020 la București. Ce proiecte feroviare au noii primari

O pasarelă ar fi rezolvat problema, edilul a promis însă metrou. Fără acoperire

Calea ferată Titan Sud-Oltenița, pe Șoseaua Industriilor

Dacă ar fi fost construită măcar o pasarelă peste liniile de calea ferată de pe Șoseaua Industriei, similară celei făcute de Daniel Băluță la metrou, problema ar fi fost rezolvată – locuitorii din zonă ar fi putut traversa în siguranță. Robert Negoiță nu a procedat însă așa și, văzând că CFR SA i-a respins solicitarea de a dezafecta calea ferată, a venit cu o altă propunere – să construiască în loc o linie de metrou.

În campania electorală din toamna anului trecut, el spunea că a avut discuții în acest sens cu liderii Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, care i-au spus că tunelul este săpat deja pe câteva sute de metri. ”Să scoatem linia ferată care duce la Gara Cățelu și s-o înlocuim cu o linie de metrou. (…) Să mergem cu metroul până la ieșirea din Sectorul 3 și gara (stația Titan Sud – n.red.) să fie mutată la Cățelu și Șoseaua Industriilor să se lățească, să avem un bulevard modern”, spunea edilul într-un clip electoral, pe 16 septembrie.

Edilul nu preciza însă ce sursă de finanțare ar putea avea această investiție și nici nu a mai spus nimic în acest sens, după ce a câștigat alegerile. În atari condiții, a rămas o simplă promisiune electorală.