Azerbaidjan, Georgia si Romania stabilesc un nou coridor de marfa

14 aprilie 2016

MoUCaile Ferate din Azerbaidjan (ADY), Caile Ferate din Georgia si Translogist Intertrans Unigrup au semnat un Memorandum privind dezvoltarea coridorului de transport Europa-Asia-Europa, prin Portul Constanta si Portul Batumi.
„In acest moment, cererea reala de transport de marfa pe axa Europa-Asia necesita realizarea acestui coridor si reprezinta o varianta optima pentru asigurarea unui flux de marfa mai mare si cresterea eficientei serviciilor. Companiile implicate in acest proiect lucreaza la elaborarea unei strategii de unificare a tarifelor si eliminarea barierelor administrative”, au declarat reprezentantii Translogist Intertrans Unigrup.
Practic, acest coridor vizeaza axa Iran-Azerbaidjan-Georgia-Romania, pe calea ferata prin Teheran-Astara-Port Poti/Batumi, de unde marfurile vor fi transportate catre Portul Constanta.
“Vrem sa realizam o legatura eficienta de transport intre Asia si Europa, iar tarile implicate in acest proiect au rolul de formare a unui pod care ofera o conexiune optima. Speram ca si Uniunea Europeana sa se implice in aceste proiect, poate si cu alocarea unor investitii, in scopul implementarii serviciilor de transport eficiente intre cele doua continente. Volumul de marfa dintre Europa si China este de 100 mil tone pe an, care in cea mai mare parte este asigurat de caile maritime. Marfurile trebuie sa strabata o distanta de 12.000 km, iar faptul ca transportul feroviar asigura o conexiune mult mai rapida decat cel maritim, este un avantaj important. Pentru sectorul de afaceri, timpul conteaza. Portul Constanta este un port important la Marea Neagra, iar alaturi de Compania de Cale Ferata din Georgia vrem sa identificam noi posibilitati de dezvoltare a serviciilor de transport feroviar”, a declarant Presedintele ADY, Gurbanov Javid.
Timpul total de transport al marfurilor pe calea ferata va fi de 11 zile, pe ruta Teheran-Astara-Port Poti/Batumi-Port Constanta, iar de aici, marfurile vor fi livrate pe Coridorul IV paneuropean, prin Romania, catre Europa de Vest.
“In ultimii doi ani am lucrat intens cu Azerbaidjan si Kazahstan pentru formarea unor conditii optime transportatorilor. Am semnat conventii prin care am reusit sa legam sistemul feroviar al Iranului cu cel din Azerbaidjan, iar Georgia are o pozitie geografica favorabila pentru dezvoltarea sistemului feroviar. Noul coridor de marfa va permite furnizarea serviciilor de transport feroviar din Iran, Azerbaidjan si Georgia, de unde, prin Portul Poti, marfurile se vor putea transporta pe cai maritime, prin Marea Neagra, catre Portul Constanta, iar de aici catre Vest. In plus, faptul ca Iran are deschidere la mare, marfurile pot fi transportate catre si din India. Noi vedem in Romania un partener strategic pentru formarea acestui coridor”, a declarant Mamuka Bakhtadze, director general al Cailor Ferate din Georgia.