vineri, august 30, 2024
spot_img

Avertismente Pro Infrastructura: Banii s-au păpat, urmează accidentele grave

Forumiștii de la Asociația Pro Infrastructura au propria lor explicație privind cauzele incidentului grav de securitate de la Fărcașele, Caracal, când două trenuri s-au oprit la doar câteva zeci de metri unul de altul pe aceeași linie, incident numit și tren contra tren în limbajul ceferiștilor. Avertismente Pro Infrastructura.

Posibil accident grav ca în Grecia

Într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura consideră că gravul incident de siguranță feroviară de zilele trecute a fost posibil în condițiile nemodernizării liniei București – Craiova, cheltuielii banilor alocați pe alte proiecte întârziate și asigurării siguranței feroviare de către factorul uman cu „sisteme arhaice”.

Redăm opiniile API, cu mențiunea că intertitlurile ne aparțin.

„Accidentul feroviar cu zeci de victime evitat, deocamdată! Așa cum am spus de mai multe ori în ultimii ani, România se apropie cu pași rapizi de un accident major cu zeci de victime, probabil o ciocnire între un tren de marfă greu de peste 1000 de tone și un tren de călători. Chiar ieri acest eveniment tragic a fost evitat in extremis la nici 150 km de Capitală, pe magistrala București-Craiova. Cum a ajuns CFR SA să trimită două trenuri în sensuri contrare pe aceeași linie, ca-n Grecia?

Releele din anii 50 rămân de bază

Pe scurt, lipsa modernizării. Sistemele arhaice ale CFR cer un impiegat de mișcare în fiecare stație, dotată de obicei cu un „calculator” de generație zero, tehnologie bazată pe relee inventată în anii 1940-1950.
Așadar, oamenii sunt răspândiți peste tot în rețea, deci risc crescut de eroare umană. Sau ne pomenim cu defectarea unor electromagneți din secolul trecut care determină trecerea pe mod „manual”, predispus la greșeli și la (ne)înțelegeri telefonice.
Sistemele moderne permit operarea mai multor stații cu un singur dispecer, trimiterea „tren contra tren” fiind exclusă automat, iar poziția, direcția de deplasare și numărul trenului sunt vizibile pe ecran, ceea ce nu se întâmplă pe instalațiile actuale, depășite moral.

Banii de modernizare București – Craiova s-au pierdut

De ce nu este modernizată o linie de primă importanță, ca București-Craiova? Pe scurt, nu mai sunt bani europeni fiindcă s-au pierdut miliarde de euro cu întârzieri de 4-10 ani pe sectoarele coridorului Curtici-Constanța. Finanțarea care ar fi trebuit să ajungă pe București-Craiova a fost cheltuită de proiectele de pe coridorul principal unde încă sunt întârziate 6 loturi de peste 300 de kilometri.

Politicienii s-au mutat pe autostrăzi

grafică dailybusiness.ro
Așa cum arătăm mereu în comunicatele noastre, indiferent de constructor, proiectele de reconstrucție au întârzieri grobiene, în special din cauza lipsei interesului politic. Vedeți politicieni pe calea ferată? Toți sunt pe autostrăzi.
De ce este închis un fir de circulație? În sfârșit, s-au accesat niște fonduri europene pentru mentenanță prin PNRR. Teoretic, toată suprastructura (șină, traverse, prinderi) trebuie înlocuită periodic.

Quick-wins-uri interminabile

Între stațiile Drăgănești-Olt și Fărcașele se execută doar cârpeli pe câte 2-3 km care în mod normal nu ar avea de ce să dureze mai mult de câteva săptămâni (hai, luni), dar aceste „Quick” Wins se târâie în România timp de doi ani (vezi captură în comentariu)!

Un accident grav va trezi politicienii din somn

Așadar, așteptăm accidentul cu zeci de victime ca să se trezească politicienii, să aloce bani (serioși) de mentenanță de la bugetul de stat și să deblocheze șantierele de modernizare. De la ministrul anti-feroviar Grindeanu, care nu s-a gândit să repare mai întâi calea ferată din zonă nici măcar când a închis DN7 pe Valea Oltului, nu mai avem nicio așteptare.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole