Un automotor TFC defect a dat peste cap, în noaptea de sâmbătă spre duminică, circulația trenurilor care fac legătura între Gara de Nord din București și Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni.
A fost vorba de un automotor Alstom Coradia Lint, din cele aduse recent la mâna a doua de Transferoviar Călători și care a fost introdus să facă serviciu pe ruta de Aeroport, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Automotor TFC defect. Trenul a întârziat 55 de minute
Concret, automotorul care forma trenul RE 10124 cu plecare din stația Aeroport Henri Coandă vineri la ora 23,12 s-a defectat între PO Parc Mogoșoaia și București Triaj și a ajuns la destinația finală, București Nord, sâmbătă, cu o întârziere de 55 de minute.
Din această cauză, și circulația trenurilor operate de SNTFC CFR Călători pe ruta menționată a fost dată peste cap. Bunăoară, trenul RM 7948 care a plecat din stația Aeroport Henri Coandă la ora 23,52 a așteptat deblocarea liniei în stația Mogoșoaia și a ajuns în Gara de Nord cu o întârziere de 30 de minute. Perechea sa, RM 7947, care a plecat din București Nord la 23,50, a așteptat în Pajura și a ajuns la destinație, Aeroport Henri Coandă, cu o întârziere tot de 30 de minute.
Ramele diesel, aduse la mâna a doua din Germania
Ramele diesel model Alstom Coradia Lint aflate acum în proprietatea TFC, au aparținut operatorului Abellio Rail GmbH și au fost folosite pe mai multe linii regionale neelectrificate din sudul Germaniei, așa cum am mai scris.
Automotoarele au fiecare 130 de locuri pe scaun într-o configurație cu podea parțial coborâtă și sunt echipate cu două motoare diesel de 315 kW, putând să circule cu o viteză maximă de 120 km/h. Ramele seria VT11 fabricate în 2007 și modernizate în 2014 (reînmatriculate ca VT12) sunt echipate cu instalație de aer condiționat, prize de 230 V și sistem de informare a pasagerilor.
Operatorul Abellio a intrat în restructurare, proces în care și-a vândut o parte a materialului rulant.