spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

FOTO-VIDEO Primul automotor diesel românesc așteaptă omologarea. A trecut testele cu brio

Primul automotor diesel românesc, fabricat de Electroputere VFU Pașcani, așteaptă omologarea după ce a trecut toate testele cu brio.

Un automotor produs la Electroputere VFU Pașcani este primul tren diesel fabricat în România. Are trei vagoane și s-a lucrat la el vreme de patru ani. Costurile prototipului au ajuns la cinci milioane de euro.

„Am integrat echipamente atât din străinătate, cât și din România, cam 60% sunt echipamente românești”, a declarat pentru Știrile Pro TV Claudiu Hîrbu, director adjunct la Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30.000 de kilometri în țară, în diverse condiții. „A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu”, spune inginerul Pavel Dragoș.

Primul automotor diesel românesc poate circula cu 120 km/oră

Birocratic, mai trebuie un certificat pentru omologarea prototipului pe infrastructura feroviară din România. Pe șinele din țară, trenul poate circula cu 120 km/oră, dar are capacitatea de a ajunge la 200 km/oră.

”Este dotat cu 164 de locuri pe scaune, climatizare, fiind realizat și proiectat la nivel de standarde europene, siguranță și securitate”, spune Ștefan Mîndru, de la Departamentul de Marketing al uzinei din Pașcani. Trenul se poate transforma, destul de simplu, din automotor diesel într-unul electric.

Compania Electroputere VFU Pașcani repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Republica Moldova și construiește și tramvaie. Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet. În 2013, ”Remar” a devenit ”Electroputere VFU Pașcani”.



Astra Vagoane Călători exportă în Italia, Cehia și Brazilia

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

”Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant”, spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct al Astra Vagoane Călători. Din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România. În schimb, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole