miercuri, iunie 7, 2023
spot_img

CFR Călători schimbă automotoarele de pe linia de Otopeni, la sugestia Club Feroviar

Automotoarele care circulă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă vor fi înlocuite cu unele recent ieșite de la reparații și care vor fi aduse de la Regionala Cluj. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a luat această decizie la sugestia Club Feroviar, după defectarea de miercuri de la PO Parc Mogoșoaia, care s-a soldat cu o întârziere de trei sferturi de oră.

”Eu țintesc spre zero evenimente, v-am spus, principalul target al CFR Călători este siguranța călătorului, a personalului, dar și situația economică a companiei. În ceea ce privește aeroportul (cursele feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă și retur – n.red.), am dat dispoziția ca de luni – aici e ceva care-mi scapă la ora asta, ce s-a întâmplat pe Otopeni – să fie aduse toate cele opt automotoare care au făcut R7 și R9 – atâtea au fost scoase până la această perioadă – și vor face turnusul de Otopeni. Cele opt automotoare care au fost scoase recent din întreprinderile reparatoare. Veți vedea de săptămâna viitoare, sunt în zona Clujului și vor fi aduse și vor face numai turnusul de Otopeni”, a declarat Traian Preoteasa într-o intervenție telefonică la emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, răspunzând la o întrebare în acest sens adresată de reporterul Club Feroviar aflat în platou.



Automotoarele de pe linia de Otopeni au probleme. Două s-au defectat miercuri, la zece minute de la plecarea din Gara de Nord

Publicația noastră a relatat miercuri că două automotoare Desiro ale CFR Călători, cuplate pentru a forma trenul RM 7923 pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă, au rămas defecte după doar zece minute de la plecare, în stația PO Parc Mogoșoaia.

Am întrebat atunci reprezentanții CFR Călători de ce automotoarele de pe linia de Otopeni, pe această rută de aeroport, care reprezintă poarta de intrare/ieșire în/din România inclusiv pentru cetățeni străini, se introduc în circulație chiar dacă au defecte.

Și tot atunci am precizat că trei automotoare Siemens Desiro tocmai au ieșit din reparații de la Electroputere VFU Pașcani și ar fi putut fi dotate cu validatoare și introduse pe acest traseu. Chiar dacă ele nu ”aparțineau” SRTFC București, puteau fi ”detașate” aici.

Traian Preoteasa: ”Pentru mine, Club Feroviar este publicația care mă ține în gardă”

La momentul respectiv, nu am primit niciun răspuns, însă vineri după amiază, în emisiunea TV menționată anterior, directorul general al CFR Călători a anunțat că va aplica tocmai măsura sugerată de Club Feroviar. Ceea ce nu poate decât să ne bucure. Mai ales că publicația noastră este departe de a se înscrie în corul lăudătorilor lui Traian Preoteasa, ba dimpotrivă.

Lucru pe care șeful operatorului feroviar de stat a mărturisit că-l apreciază: ”Pentru mine, Club Feroviar este publicația care mă ține în gardă, să nu greșesc, sincer vă spun”. El s-a arătat suprins că în cadrul conferinței de presă de miercuri nu i-am pus întrebări mai dure. Nu-i nimic, Club Feroviar i-a pregătit un set de peste 30 de întrebări extrem de ”dure”, așa cum a zis că se așteaptă, iar noi așteptăm să primim răspunsuri.

Șeful CFR Călători vrea o situație clară a defectărilor de automotoare. ”Sunt foarte curioase”

Automotoarele de pe linia de Otopeni Automotoare defecte la Parc MogoșoaiaÎntrebat de moderatorul emisiunii, Ștefan Etveș, dacă a văzut fotografia realizată de reporterul Club Feroviar miercuri la Parc Mogoșoaia, cu mecanicul care încerca să repare cupla dintre două automotoare (pe care o publicăm din nou alăturat), Traian Preoteasa a spus că are ceva semne de întrebare în legătură cu defectările materialului rulant.

”Sunt foarte curioase aceste defectări la un sfert de oră de la plecare și care se remediază în 15-20 de minute. Ceva îmi scapă aici, dați-mi voie să mai fac niște analize. Am dat deja dispoziție de alaltăieri, de când s-a întâmplat la Mogoșoaia, vreau să am o situație clară a automotoarelor care au circulat și ale defectărilor, inclusiv pe persoane. Fiecare mecanic ce turnus a avut, câte defectări a avut. Este o situație în curs de actualizare”, a spus șeful CFR Călători.

Ultimele Articole