CFR Călători s-a văzut nevoită să suspende licitația de reparare a automotoarelor sale după ce RELOC SA s-a adresat zilele trecute Curții de Apel București, iar CNSC a apărat decizia CFR Călători de descalificare a Remarul 16 Februarie, dar a și dat dreptate companiei clujene privind oferta companiei RELOC SA.
CFR Călători a comunicat zilele trecute companiilor Remarul 16 Februarie și RELOC SA decizia sa de a suspenda procedura de licitație pentru reparații ale automotoarelor sale până când Curtea de Apel se pronunță în privința acțiunii deschise de RELOC SA împotriva deciziei CNSC.
Curtea de Apel București nu a stabilit încă un prim termen de judecată pentru acțiunea RELOC SA, însă este de așteptat ca procedurile judiciare să întârzie mult atribuirea contractului.
Consiliul a acceptat și contestația depusă de Remarul 16 Februarie în care compania clujeană susținea că RELOC SA nu are echipamentele necesare unor reparații. Mai multe detalii aici.
În același timp, CNSC a apărat decizia CFR Călători de a aprecia drept necorespunzătoare oferta Remarul 16 Februarie. CNSC a menținut decizia CFR, considerând că nu e vorba de erori aritmetice, ci de o modificare a ofertei și a prețurilor ofertate.
„Comisia de evaluare a procedat corect în sensul declarării ofertei ca inacceptabilă prin raportare la prevederile (…) deoarece ofertantul nu a remediat erorile aritmetice constatate, conform solicitării ce i-a fost adresate”, spune în decizia sa CNSC.
Dacă noua propunere financiară ar fi fost acceptată, atunci oferta Remarul 16 Februarie ar fi fost plasată pe primul loc, mai explică CNSC.
Ce presupune contractul
Contractul urmează să fie întins pe 48 de luni, urmând să aibă o valoare minimă estimată de 923.200 lei și una maximă de 149,89 milioane lei, fără TVA.
Reviziile R7 sunt revizii capitale care se fac la patru-cinci ani sau la 18.000 de ore de funcționare, potrivit Ordinului 315 din 2011. Lucrările includ reparaţia grupului power-pack echipat cu motor diesel MTU 6R 183 TD13H și cutie de viteze ZF ECOMAT 5HP600R, dar și alte servicii de reparaţii ce pot fi constatate în prezența recepţiei CFR Călători pe fluxul de revizie tip R7. Lucrările vor fi efectuate la minimum un automotor, maximum 70 de automotoare.
Inițial, pentru licitație și-au arătat interesul patru firme/asocieri, și anume RELOC SA, Remarul 16 Februarie, asociată cu RMB Inter Auto, Alstom Transport și PESA Polonia. Oferte au fost depuse însă doar de primele două firme. Oferta companiei Remarul 16 Februarie – RMB Auto a fost descalificată pe motiv că firma în cauză și-a modificat financiar oferta în cursul procedurii și nu a clarificat modificările.