spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Unde pot fi folosite automotoarele Bombardier cumpărate de TFC. Nu au spații pentru bagaje

Automotoarele Bombardier cumpărate de TFC nu pot fi folosite decât pe distanțe scurte, de maximum 30 km, ca trenuri metropolitane sau suburbane.

automotoarele Bombardier cumpărate de TFC

Aceasta este concluzia care se desprinde dintr-o scurtă analiză realizată de site-ul România Feroviară, după ce în spațiul public au apărut speculații că materialul rulant va fi utilizat pe rute de peste 100 km .

Transferoviar Călători, operator feroviar controlat de omul de afaceri Călin Mitică, a achiziționat recent 12 automotoare Bombardier Talent 1 de la DB Regiobahn (Germania). Opt dintre ele sunt fabricate în 2004, iar celalalte patru – în 2001.  ”Automotoarele Bombardier Talent 1 au fost proiectate și construite pentru a fi utilizate ca trenuri suburbane sau metropolitane, asta înseamnând o utilizare cadențată pentru rute de maximum 30 km. Trenurile au lungimea de 35 metri, o capacitate de 94 de locuri (după montarea toaletelor), aer condiționat, viteza maximă constructivă este de 100 km/h, scaunele sunt din plastic acoperite cu un burete de 3 cm, iar locurile pentru bagaje nu există”, scriu cei de la România Feroviară.

Ei susțin că materialul rulant în cauză nu a fost proiectat pentru a fi utilizat pe rute gen Cluj Napoca – Alba Iulia (121 km), Cluj Napoca – Târgu Mureș (127 km) sau Cluj Napoca – Baia Mare (193 km).

Automotoarele Bombardier cumpărate de TFC pot fi folosite pe București Nord – Aeroport Henri Coandă

”Rămâne de văzut pe ce rute vor fi repartizate noile automotoare pentru că, în afară de București Nord – Aeroport Otopeni și retur, celalalte variante sunt mai mult decât forțate. Despre introducerea pe trenurile sezoniere doar pentru că au climatizare nici nu poate fi vorba, pentru că nu au locuri pentru bagaje (în special cele voluminoase)”, se mai arată în analiza citată.

Transferoviar Călători, operator de transport feroviar controlat de omul de afaceri Călin Mitică, operează pe rute precum: București Nord – Fetești, Buzău – Constanța – Mangalia, București Nord – Constanța, București Nord – Aeroport Henri Coandă, București Nord – Roșiori Nord, București Nord – Târgoviște – Pietroșița, Ploiești Sud – Târgoviște,  București Nord – Galați, Ploiești Sud – Măneciu, Ploiești Sud – Slănic, București Nord – Buzău, Titan Sud – Oltenița.

TCF își cumpără automotoare, în timp ce le sechestrează pe cele ale CFR Călători

TFC își cumpără material rulant, în vreme ce la Remarul 16 Februarie, reparator de material rulant deținut de același Călin Mitică, ține sechestrate de trei ani de zile șase automotoare ale CFR Călători.

Totul a pornit de la Acordul cadru nr. 7/2018 pentru serviciul de Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR 20D – Revizie Capitală cu uzina clujeană reparatoare de material rulant, încheiat la data de 20 februarie 2018 (ministru era Răzvan Cuc, iar director general al CFR Călători – Leon Bărbulescu). Acordul are o valabilitate de 48 de luni (expiră în februarie anul viitor), perioadă în care CFR Călători nu are voie să încheie cu alt operator economic un contract având ca obiect prestarea serviciilor care fac obiectul acestuia.

La aceeași dată a fost încheiat și primul contract subsecvent (nr. 46/20.02.2018), iar primele 12 automotoare au fost trimise la reparat, urmând ca ele să fie returnate până pe 19 august 2018. S-au întors însă doar șase, celelalte șase fiind și acum sechestrate în curtea Remarul 16 Februarie. Acest aspect a fost semnalat și de Corpul de Control al Prim-Ministrului, într-un raport dat publicității pe 28 aprilie 2020. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole