După omologarea lor în 2018, noile automotoare Pesa pentru DB Regio sunt introduse progresiv să circule în Ruhr și Hesse.
Introducerea în Germania a automotoarelor diesel Link produse de constructorul polonez Pesa a fost un pic haotică, notează Rail Passion. Ele fuseseră deja prezentate în Polonia (seria SA 139) și ăn Cehia (seria 844 Regioshark), unde circulă fără probleme.
Până în momentul de față, automotoarele au fost comandate de trei operatori germani. În 2011, Regentalbahn, acum Länderbahn, a comandat la Pesa 12 Link II pentru filiala sa Oberpfalzbahn. Din cauza neomologării și după ce au fost descoperite probleme tehnice, comanda a fost anulată și automotoarele Link II au fost înlocuite de 12 Coradia Lint 41 seria 1648 comandate la Alstom în februarie 2015.
73 de automotoare Pesa pentru DB Regio
În august 2013 operatorul privat german NEB, Niederbarnimer Eisenbahn, a comandat la Pesa, pentru 27 milioane de euro, nouă automotoare diesel Link. Pesa a primit pe 3 iunie 2016 omologarea din partea EBA, autoritatea germană de securitate feroviară, pentru automotoarele Link II versiunea NEB, care erau deja omologate de UTK pentru a circula pe căile ferate poloneze. Din cauza neomologării, automotoarele Link III ale NEB, necesare pentru sporirea capacității de transport, în special pe ruta Berlin Lichtenberg – Küstrin Kietz – Kostrzyn (Polonia), nu circulă nici acum.
În septembrie 2012, cu ocazia Salonului Feroviar Mondial de la Berlin Innotrans 2012, DB și Pesa au semnat un acord cadru pentru furnizarea a 470 de automotoare diesel din familia Link. În realitate, DB nu a lansat până acum decât patru comenzi, pentru 73 de unități.