duminică, octombrie 13, 2024
spot_img

Se finalizează automatizarea pe Magistrala 4 de metrou, între Parc Bazilescu și Străulești

Luna viitoare va fi finalizată automatizarea pe Magistrala 4 a metroului bucureștean, între stațiile Parc Bazilescu și Străulești, a anunțat marți directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.

Adrian Bărbulescu

automatizarea pe Magistrala 4

Anunțul a fost făcut în deschiderea evenimentului Infrantrans 2019, care are loc în perioada 4-5 iunie în Gara de Nord din București.

Metrorex anunțase că automatizarea pe Magistrala 4 urma să fie finalizată încă de anul trecut. ”Antreprenorul a avut termen până pe 18 iulie anul trecut să finalizeze lucrarea, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Le calculăm penalități începând de atunci. Acum, urmează să semnăm procesul verbal ”, a explicat pentru Club Feroviar Dumitru Șodolescu, care a precizat că antreprenorul lucrărilor este Siemens Spania împreună cu Siemens Romania SRL.

Automatizarea pe Magistrala 4 nu a fost singura problemă

Chiar dacă a fost inaugurată în totalitate în 2017, Magistrala 4 a metroului bucureștean, Gara de Nord – Străulești, nu este nici acum funcțională la parametrii proiectați, cauză din care timpul de așteptare între două trenuri este mult mai mare decât pe celelalte magistrale. Călătorii așteaptă în stație peste 10 minute pentru a veni următoarea garnitură, uneori chiar și un sfert de oră.

Situația s-a mai ameliorat puțin în primăvara anului trecut, când la stația Străulești a fost montat un macaz, pentru ca trenurile să poată schimba și linia, odată cu direcția de mers. „Odată cu deschiderea circulaţiei cu călători a staţiilor Laminorului şi Străuleşti, în condiţiile în care la staţia Străuleşti nu există în prezent schimbător de cale, circulaţia trenurilor se face pe tronsonul 1 Mai – Străuleşti pe câte un fir de circulaţie în ambele sensuri de mers. Astfel, circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 4 se face la un interval de aproximativ 11 minute și este asigurată de un număr de patru trenuri, plus o rezervă”, spuneau la vremea respectivă responsabilii societății.

Așa se face că abia acum, în 2019, se poate spune că Magistrala 4 (care numără opt stații și 7,64 km) va fi finalizată în totalitate, la 30 de ani de la începerea lucrărilor – decembrie 1989.

Pentru luna septembrie, directorul general al Metrorex a mai anunțat o investiție, și anume înlocuirea a 141 de instalații de control acces în stațiile de metrou. Club Feroviar a dezvăluit recent că Metrorex are în pregătire documentele necesare pentru a se trece la înlocuirea a 141 de aparate de taxare la metrou. În stațiile de metrou Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie 1918, Nicolae Teclu, Anghel Saligny, Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivița, 1 Mai, Jiului, Parc Bazilescu funcționează 141 de aprate cu un alt tip de sistem de taxare decât cele cu care ne-am obișnuit în ultimii doi ani pe magistralele 1, 2 și 3.

Licitație pentru trenuri pe Magistrala 5

În altă ordine de idei, Dumitru Șodolescu a reiterat la Infratrans 2019 promisiunea că pe Magistrala 5 Eroilor – Râul Doamnei (metroul din Drumul Taberei) se va putea circula până la finele anului în curs.

În aceste condiții, apare o altă problemă: Metrorex nu are trenuri pentru a opera această nouă linie de metrou. Așa că bucuria locuitorilor din Drumul Taberei că vor avea metrou va fi dublată de nemulțumirea bucureștenilor din celelalte zone ale orașului, pentru că vor fi luate trenuri de pe celelalte magistrale pentru a putea fi duse pe Magistrala 5. În consecință, trenurile vor veni la intervale mai mari pe M1 și M2.

Directorul general al Metrorex a precizat că a fost lansată licitația în vederea cumpărării a 13 trenuri pentru Magistrala 5, cu opțiunea ca acest contract să fie extins cu încă 17 garnituri.

123 miliarde de lei pentru investiții până în 2030

În strategia de dezvoltare a metroului bucureștean până în anul 2030 sunt preconizate investiții în valoare de 12,3 miliarde de lei.

Numai în acest an, a precizat Dumitru Șodolescu, vor fi lansate investiții de 5,1 miliarde de lei, din care ”grosul” fiind reprezentat de Magistrala 6 de metrou, 1 Mai – Aeroport Henri Coandă, tronsonul până la stația Tokyo, într-o primă fază.

Ca proiecte pe termen mediu, oficialul metrorex a menționat prelungirea M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul, M7 Bragadiru – Voluntari și M8 Crângași – Dristor. Acestea au ca orizont de finalizare anul 2030.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole