UPDATE VIDEO. S-a semnat contractul de automatizare pentru Magistrala 5 de metrou

După numeroase amânări, în această seară se semnează, la Palatul Victoria, contractul de automatizare pentru Magistrala 5, între reprezentanții Metrorex și cei al Alstom, în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc. În acest fel, sunt șanse ca metroul din Drumul Taberei să poată circula până la finele anului în curs.

automatizare pentru Magistrala 5

 

 

 

”Ora 18.00. Participare la ceremonia de semnare a unor contracte pentru realizarea de proiecte de investiții în infrastructură, împreună cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc”, se arată în programul primului ministru pentru ziua de duminică, 14 aprilie, transmis presei de Palatul Victoria. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au precizat pentru Club Feroviar că printre documentele care vor fi semnate se numără și contractul de automatizare pentru Magistrala 5 de metrou, secțiunea Eroilor – Râul Doamnei.

Tribunalul București a respins la începutul lui martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță a circulației. O lună mai târziu, Metrorex a primit și motivarea instanței.

UPDATE S-a semnat contractul de automatizare pentru Magistrala 5

La Palatul Victoria a fost anunțată duminică seara semnarea contractului de automatizare pentru Magistrala 5 de metrou. ”Un alt proiect așteptat de bucureșteni este Magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor. Acest contract este ultima etapă înainte de darea în exploatare, astfel încât să poată fi dfată în funcțiune până la sfârșitul anului. Statul român este un partener corect al mediului de afaceri. Își plătește la timp facturile, dar nu acceptă nerespectarea termenelor. Vă felicit, domnule ministru, pentru ceea ce faceți împreună cu echipa de la Ministerul Transporturilor”, a spus premierul Viorica Dăncilă.

La aflarea veștii, directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, declara că va semna contractul pe 9 aprilie cu Alstom pentru sistemul de automatizare și promitea că, astfel, magistrala va fi pusă în funcțiune în acest an. „Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între Metrorex şi firma desemnată câștigătoare”, declara Șodolescu pentru RRA.

Cu toate că lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, noua linie din Drumul Taberei risca să rămână la stadiul de muzeu, pentru că încă nu se tranșaseră în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare. Oficialii Metrorex spuneau că termenul de finalizare al sistemului de automatizare este de nouă luni de la semnarea contractului, dar că acesta ar putea fi scurtat la șase luni dacă se lucrează în trei schimburi.

Contractul de automatizare pentru Magistrala 5, atribuit companiei Alstom

În luna aprilie a anului trecut, Metrorex a atribuit companiei Alstom contractul pentru furnizarea „Sistemului de siguranță și automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pe Magistrală 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Secțiunea Râul Doamnei -Eroilor (PS Opera), inclusiv Stația și Depoul Valea Ialomiței”.

În urma evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului, oferta în valoare de aproximativ 25 milioane de euro, depusă de către Alstom România, cu subcontractant UTI Grup și terț susținător Alstom Franța, a fost declarată câștigatoare.

Magistrală nouă cu trenuri vechi

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala 5 a metroului bucureștean s-a confruntat cu probleme de avize, de finanţare și lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei.

Chiar dacă va deveni funcțională în acest an, pe Magistrala 5 vor circula zece trenuri Bombardier, din flota actuală, care vor fi retrase de pe magistralele 1, 2 și 3. “Avem în pregătire licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi. Săptămâna acesta va fi în SEAP. Vom achiziţiona 13 trenuri noi pentru M5 cu fonduri de la BEI”, promitea Dumitru Şodolescu.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei – Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii.