luni, decembrie 9, 2024
spot_img

Patru luni de teste pentru sistemul Automatic Train Operation în Elveția

Vor fi patru luni de teste, între noiembrie 2023 și februarie 2024, pentru sistemul Automatic Train Operation în Elveția, prilej cu care un tren cu telecomandă va realiza manevre simple pentru CFF.

Pentru a realiza acest obiecttiv, compania feroviară de stat din Țara Cantoanelor, CFF, au postat un anunț de licitație prin care se caută un ”vehicul de tracțiune cu o funcționalitate specifică”. Operatorul feroviar vrea să închirieze un tren care poate fi comandat la distanță și echipat cu ”captatori de percepție”. Pachetul cuprinde, de asemenea, o unitate de comandă cu cel puțin o cameră pentru supravegherea la distanță.

În cadrul testelor, este prevăzută efectuarea de încercări cu mișcări de manevră telecomandate, a explicat CFF. Mecanicul de locomotivă va putea dirija vehiculul din afara cabinei de conducere, din fața unui ecran. Cu acest prilej, CFF vrea să verifice dacă, în caz de defecțiune, vehiculele pot fi transportate la distanță, cu verificarea normelor europene în materie de automatizare.

Dacă testele se vor dovedi a fi un succes, tehnologia ar trebui să permită reducerea întârzierilor la trenurile de călători. ”Deseori, un deranjament are repercusiuni asupra intervențiilor personalului. Dacă un reparator de locomotive nu poate fi la locul prevăzut și în momentul stabilit din cauza unui deranjament, el nu poate face intervenția prevăzută. În anumite circumstanțe, această situație poate cauza întârzieri pentru călători. Dacă un vehicul ar putea fi manevrat independent de intervenția personalului, consecințele deranjamentului ar putea fi limitate”, explică purtătorul de cuvânt al CFF, Reto Schärli.

Avantajele introducerii sistemului Automatic Train Operation în Elveția

Tehnologia ATO (Automatic Train Operation) se află în atenția responsabililor feroviari de mai mulți ani, iar numeroase proiecte sunt în derulare. Sistemele de asistență de tip ATO au potențial de economisire a energiei sau pentru a gara trenurile fără pasageri la bord.

”Pentru marea majoritate a căilor ferate din Elveția, obiectivul principal al automatizării este de a face mai eficientă exploatarea feroviară. În caz de pericol cauzat de un obstacol pe linie, iar la bordul trenului sunt pasageri, trenul trebuie să poată avertiza asupra acestui aspect sau să frâneze, însă pe cât posibil fără alarme false și fără frânări de urgență inutile”, a precizat Oficiul Federal pentru Transporturi.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole