O companie austriacă și o asociere româno-austriacă își dispută un contract de peste 18 milioane de euro pentru lucrări feroviare în Portul Constanța, la licitația în acest sens lansată de CNCF CFR SA.
La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost portat anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2”. Valoarea totală estimată a contractului este de 90.578.739 de lei, echivalentul a 18,2 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.
Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.
Strabag, Bawi și Swietelsky vor să facă lucrări feroviare în Portul Constanța
Ofertele trebuiau depuse până pe 14 februarie 2024, ora 15:00. Anunțul din SEAP, care a fost postat joi după-amiază, indică faptul că au fost depuse două oferte, astfel:
- Ofertant unic: Strabag
Terț: Strabag Rail a.s.
Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov
- Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct
Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.
Amintim că ”favorite” la executarea lucrărilor din primele priorități din Portul Constanța au fost Wiebe (redenumită Bawi) și Swietelsky.