Austria testează primul tren al ei hibrid

La 2 septembrie, căile ferate federale austriece (ÖBB) au început să testeze prototipul trenului ecologic Cityjet, prima unitate multiplă de pasageri hibrid din țară.

Unitatea este capabilă să funcționeze folosind atât catenara cât și energia bateriei, potrivit railtech.com. Vehiculul feroviar se bazează pe familia de trenuri Desiro dezvoltată de Siemens Mobility. În luna septembrie, trenul ecologic Cityjet va fi testat pe patru rute regionale și, în mare parte, neelectrificate în Austria Inferioară. Până la 13 septembrie, va deservi linia St. Pölten – Horn (Kamptalbahn). În perioada cuprinsă între 16 și 20 septembrie, trenul eco Cityjet va fi utilizat pe rutele St. Pölten – Hainfeld și St. Pölten – Krems (Traisentalbahn & Kremser Bahn). Ulterior, între 23 și 27 septembrie, vehiculul va circula între Pöchlarn și Scheibbs (Erlauftalbahn).

Cityjet este numele de marcă pentru trenurile Desiro ML fabricate de Siemens. Acestea circulă pe rutele S-Bahn din Viena și pe liniile regionale din Austria, începând din 2015. Trenul ecologic Cityjet a fost transformat din unitatea electrică modernă Desiro ML modernizată. Pe acoperișul trenului a fost instalat un sistem de baterii. Se încarcă pe secțiunile electrificate atunci când trenul se alimentează de la firele aeriene.

În 2010, ÖBB a semnat un acord-cadru cu Siemens Mobility pentru până la 200 de unități Desiro ML. Trenurile Cityjet sunt furnizate în două configurații: vehiculele cu 259 de locuri și 4 intrări pe fiecare parte servesc liniile regionale, în timp ce vehiculele cu 244 de locuri și șase intrări circulă pe rutele S-Bahn, în mare parte în Viena și în împrejurimile sale.