Austria își electrifică integral rețeaua feroviară, până în 2035

15 octombrie 2020

Consiliul de Miniștri al Austriei (guvernul acestei țări) a aprobat un plan de investiții de 17,5 miliarde de euro pentru rețeaua austriacă de cale ferată. Unul dintre scopuri este electrificarea întregii rețele până în 2035. România are aceeași pondere a căii ferate electrificate cu Austria însă nu a electrificat niciun kilometru de cale ferată după 1990.

Consiliul de Miniștri al Austriei a acceptat planul general al Ministerului Federal pentru Acțiune Climatică, Mediu, Energie, Mobilitate, Inovare și Tehnologie (BMK) pentru Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB), plan care presupune investiții de 17,5 miliarde de euro în extinderea și modernizarea infrastructurii feroviare între 2021 și 2026.

Finanțarea va fi acordată ÖBB Infrastructure pentru îmbunătățirea serviciilor feroviare urbane, suburbane și regionale. Toate liniile interne vor fi, de asemenea, electrificate până în 2035. Aceasta include proiecte în cadrul bugetar 2018-2023, dar și 8 miliarde de euro în investiții noi.

Planul-cadru ÖBB prezintă proiectele planificate și costurile preconizate ale acestora pe o perioadă de șase ani, precum și cheltuielile de întreținere.

Platforme S-Bahn prelungite pentru acomodarea super-trenurilor

Serviciile vor fi îmbunătățite pentru a ameliora presiunea provocată de urbanizarea în creștere, cu platformele de pe liniile S-Bahn din și în jurul Vienei extinse de la 160 m la 220 m pentru a găzdui trenuri mai lungi. Serviciile vor funcționa, de asemenea, cu un avans redus de 2min 30s, permițând creșterea frecvenței de la 20 la 26 de trenuri pe oră pe sens.

Linia din Linz va fi modernizată pentru a crește capacitatea, în timp ce stațiile și liniile din jurul Salzburg, Innsbruck și din zona centrală a Carintiei vor fi modernizate. Graz va beneficia de extinderea căii ferate Koralm, a căii ferate sudice și a căii ferate estice din Stiria.
De asemenea, s-au alocat 1 miliard de euro pentru extinderea liniilor regionale, inclusiv modernizarea stațiilor și opririlor, îmbunătățirea siguranței la trecerile la nivel și instalarea de noi sisteme de informații pentru clienți.

Pentru a atinge obiectivul Austriei de a stabili o rețea feroviară neutră din punct de vedere climatic până în 2035, 500 km de linie vor fi electrificați până în 2030. Se vor folosi trenuri cu hidrogen sau baterii acolo unde electrificarea nu este fezabilă din punct de vedere tehnic sau economic. Austria are o rețea de 6.100 de kilometri din care 3.500 kilometri sunt modernizați. (D.C.)