vineri, ianuarie 17, 2025
spot_img

AUDIO. Mecanicul amator de locomotive voia să o ducă la Constanța, la 30 de kilometri distanță

Mecanicul amator care a furat locomotiva în gara Medgidia avea planuri mari. Voia să ajungă la Palas Constanța cu aceasta, la 30 de kilometri distanță.

Ascultă aici

Detalii au apărut joi într-o inregistrare audio a unei discuții care pare a fi purtată între un tânăr și organele de anchetă. Pe durata discuției în fundal se aud sirene de locomotivă ce ar sugera că aceasta are loc în gară. Redăm discuția purtată cu „mecanicul amator”:

T: Doream să fac manevre să pot trece pe o altă linie.

P: Să ajungi unde?

T: În Palas la Constanța (patru km de Constanța).

P: Ce făceai cu ea în Palas?

T: Să (urmează o pauză lungă) agăț vagoanele de locomotivă.

P: Voiai să pleci cu locomotiva de aici ca să ajungi în Palas să agăți vagoanele de locomotivă?

T: Da, dacă se defecta una, o altă locomotivă.

P: Mă minți!

T: Nu mint! Nu mint!

P: Nu minți?

T: Nu! Nu mint deloc!

P: Păi și cum te gândeai tu că ajungi la Palas? De aceea ai scos-o tu de aici ca să mergi acolo să intri pe directă? Răspunde!”

T: Da!

Reamintim că miercuri după-amiază un tânăr de 18 ani a intrat în cabina de conducere a unei locomotive remizate a GFR, a ridicat și conectat pantograful, după care a pus locomotiva în mișcare. Locomotiva a talonat două aparate de cale, ajungând pe o altă linie, unde s-a oprit. Tânărul, al cărui nume nu este cunoscut, a fost reținut de Poliția TF Medgidia.

Locomotiva în cauză este din seria 43, fiind fabricată de Rade Koncar. În 2021, locomotiva în cauză a fost implicată într-un alt incident cercetat de AGIFER al cărui raport de investigare este disponibil aici.

Incidentul de miercuri a fost semnalat de către AFER în jurul orei 18.00.

Urmărește mai jos și înregistrarea video a evenimentului.

Instrucție încălcată

Este însă inexplicabil cum locomotiva a putut fi pusă în mișcare în condițiile în care Instrucția 201 a Personalului de Locomotivă spune că pe timpul remizării locomotiva trebuie să fie: asigurată contra pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată. Surse din cadrul CFR Călători ne-au informat că locomotivele companiei nu pot fi încuiate, căci „niciuna nu are încuietori”.

 

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole