joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Au început lucrările de modernizare a gării Timișoara Nord

CFR SA Regionala Timișoara anunță începerea lucrărilor de modernizare a gării Timișoara Nord.
Lucrările de forare a 24 de piloni ce vor susține noile construcții, și anume clădirea de călători auxiliară, pasarela centrală, precum și parcarea supraterană pe 3 nivele din vecinătatea noii clădiri de călători, au început luni, potrivit unei postări ale companiei de stat pe un site de socializare.
Aceste lucrări fac parte din proiectul de modernizare feroviară de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț.
Ca urmare a faptului că linia ferată străbate diametral orașul era necesar să se dezvolte un proiect care să faciliteze accesul publicului călător din Nordul orașului la transportul feroviar, printr-un portal nou.
Astfel, s-a proiectat construirea clădirii de călători 2, care va funcţiona complementar cu clădirea de călători existentă şi va fi amenajată pe două niveluri (parter+etaj). Aceasta va deservi publicul călător din partea de Nord-Vest a orașului și va face legătura cu actuala clădire de călători printr-o pasarelă centrală având următoarea structură:
  • Corpul 1 (acces pasarelă) – va fi situat în holul central al clădirii de călători existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi unui lift;
  • Corpul 2 (distribuţie peroane) – va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizându-se prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi lifturilor;
  • Corpul 3 (zonă de tranzit, aşteptare şi mic comerţ) – va fi situat deasupra liniilor 1T – 6T şi va face legătura cu clădirea de călători 2;
  • Corpul 4 (distribuţie spre strada Nera) – va traversa clădirea de călători 2 fiind reprezentat de o pasarelă închisă, cu acces din clădirea de călători 2, cu rol de distribuţie a publicului către strada Nera şi către parcarea supraterană.

Video disponibil aici pe opiniatimisoarei.ro

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole