Primele două locomotive bimodale Clasa 99 au sosit în portul Bristol, marcând o etapă importantă în procesul de construire și livrare a 30 de locomotive bimodale Co’Co’ către Beacon Rail și GB Railfreight.
Livrarea face parte dintr-un contract semnat în aprilie 2022 de Beacon și Stadler Rail pentru furnizarea a 30 de locomotive bimodale care vor fi operate de GB Railfreight.
Locomotive Clasa 99 cu 6 axe pot utiliza linia aeriană existentă de 25 kV, acolo unde este disponibilă, combinată cu motorul lor eficient și de mare putere, pentru a finaliza călătoria acolo unde nu există electrificare.
Sosirea lor în Marea Britanie reprezintă un pas important în proiectul de livrare a unei flote de 30 de vehicule de ultimă generație, menite să transforme transportul de marfă. Locomotivele bimodale din clasa 99 vor oferi o serie de avantaje economice și ecologice, subliniind credibilitatea ecologică a Stadler și semnalând angajamentul său de a sprijini obiectivul de zero emisii nete.
Locomotivele bimodale Clasa 99 vor fi transportate în curând la Leicester, unde vor fi întreținute de Stadler Rail Services. Acolo vor fi supuse unui program riguros de testare și punere în funcțiune înainte de a intra în serviciul comercial până la sfârșitul anului 2025.
Restul flotei va începe să sosească în Marea Britanie la sfârșitul anului 2025 și va continua pe tot parcursul anului 2026.
Bazată pe conceptul dovedit al locomotivei Eurodual, clasa 99 a fost adaptată pentru utilizarea pe rețeaua feroviară din Marea Britanie și dispune de un sistem de propulsie dual. Acest lucru permite locomotivei să funcționeze atât în mod pur electric, cât și în mod diesel-electric, permițându-i să circule atât pe linii neelectrificate, cât și pe linii electrificate, putând înlocui locomotivele diesel și contribuind la reducerea emisiilor de carbon pe rețeaua feroviară din Marea Britanie.
Clasa 99 reprezintă următoarea generație de locomotive și oferă o soluție pentru toate fluxurile de marfă din Marea Britanie. Capabilă să atingă viteze de până la 120 km/h, Clasa 99 poate circula pe linii electrificate de 25 kV c.a. cu o putere de 6 MW. În plus, acestea sunt echipate cu un motor Stage V de mare putere și cu emisii reduse pentru funcționarea pe linii neelectrificate. Clasa 99 are o forță de tracțiune de până la 500 kN. Interiorul clasei 99 va oferi vizibilitate optimă, birouri ergonomice și scaune care promovează siguranța și confortul operatorilor.
Cabina este proiectată având în vedere confortul șoferului și oferă un mediu de lucru sigur, modern și confortabil. Scaunul poziționat central, în combinație cu geamul frontal mare, asigură o vizibilitate excelentă. Camerele video de ultimă generație oferă vedere directă asupra pantografelor, zonelor de manevră și zonei din fața locomotivei. Cele două sisteme de protecție necesare pe rețelele feroviare britanice, AWS și TPWS, au fost instalate, iar ETCS va fi instalat în curând.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com